۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
افزایش کیفیت اتوبوس های داخلی
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

افزایش کیفیت اتوبوس های داخلی

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: واردات اتوبوس با وجود تولید داخل ضروری نیست.

به گزارش بازار، فرهاد طهماسبی، با بیان اینکه خودروسازان داخلی در تولید اتوبوس موفق عمل کرده اند، گفت: اکنون که توانستیم اتوبوس‌های با کیفیتی را تولید کنیم، واردات اتوبوس ضروری نیست، زمانی بحث واردات اتوبوس داغ بود چرا که خودروسازان داخلی توانایی تولید اتوبوس با کیفیت را نداشتند، اما اکنون کیفیت آن‌ها افزایش یافته است و می‌توانند نیاز داخل را تامین کنند.

وی با بیان اینکه باید بتوانیم بازار کشور را در دست بگیریم، گفت: اگر محصولات با کیفیتی تولید کنیم حتی با تبلیغ کمتری هم می‌توانیم بازار را در دست بگیریم. اکنون به جای واردات اتوبوس می‌توانیم روی محصولات داخلی تمرکز کنیم و کیفیت آن‌ها را ارتقا یابیم هر چند که کیفیت بسیاری از اتوبوس‌های داخلی نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

طهماسبی افزود: اگر کیفیت محصولات قابل رقابت باشد و بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم، نیاز به واردات نیست برخی از خودروسازان داخلی اکنون اتوبوس‌های باکیفیتی تولید می‌کنند و توان رقابت با نمونه خارجی را نیز دارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در مورد خصوصی سازی خودروسازان، گفت: دولتی ماندن خودروسازان باعث افزایش زیان آن‌ها شده است در صورتی که باید کاملا خصوصی باشد. درست است که اکنون دولت سهم اندکی در خودروسازان داخلی، اما دخالت‌های زیادی می‌کند که این موضوع آسیب زاست.

به گفته طهماسبی دولت حتی با زیان انباشته‌ای که خودروسازان دارند باید آن‌ها را واگذار کند و البته که باید زیان خودروسازان پرداخت شود.

کد خبر: ۱۸۹٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha