۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
لزوم رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات بانکی در همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

لزوم رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان برای دریافت تسهیلات بانکی در همدان

همدان- خلج، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست ایده‌آل‌گستر گفت: دولت تسهیلات خوبی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تدارک دیده اما در مراجعه به بانک و معرفی ضامن به مشکل برمی‌خورده و نمی‌توانیم از آن استفاده کنیم.

علی خلج در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ضامن تقویت و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان اعضا، دانش و تجارب سرمایه این شرکت‌ ها است ضمن اینکه معمولاً اعضا فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و هدفشان تولید و تجاری‌سازی محصول فناورانه است، گفت: برای تولید محصولات فناورانه تولید به دو عامل توسعه تکنولوژی و نیاز جامعه باید توجه کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست ایده‌آل‌گستر بابیان اینکه متاسفانه اغلب مراکزی که افراد متخصص تربیت می‌کنند از دانش به‌روز برخوردار نیستند، گفت: وقتی در دانشگاه‌ها به‌عنوان مثال هنوز براساس موتور پیکان آموزش ها انجام می‌شود درحالی که تولید آن در سال ۸۵ متوقف شده، نمی‌توانیم انتظار داشته ‌باشیم فارغ‌التحصیلانی که شناختی از انژکتور ندارند و وارد بازار کار می‌شوند به‌راحتی بتوانند با دنیا رقابت کنند.

دولت بسته‌های خوبی برای تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان تدارک دیده اما وقتی به بانک‌ها مراجعه می‌کنیم برای ضامن به مشکل برمی‌خوریم و نمی‌توانیم از این تسهیلات استفاده کنیم

وی بابیان اینکه توسعه تکنولوژی اساس تولید محصولات فناورانه است و نظام آموزشی باید برای به‌دست‌آوردن آن به‌روز شود، گفت: دولت بسته‌های خوبی برای تسهیلات شرکت‌های دانش‌بنیان تدارک دیده اما وقتی به بانک‌ها مراجعه می‌کنیم برای ضامن به مشکل برمی‌خوریم و نمی‌توانیم از این تسهیلات استفاده کنیم.

حقوق کارآفرین برای ضمانت خودش قابل پذیرش نیست

خلج عنوان کرد: دولت تسهیلاتی را به بهبودیافتگان مراکز ترک اعتیاد پرداخت می‌کند و بانک‌ها کارت یارانه‌شان را به‌عنوان ضامن می‌پذیرند اما از کارآفرینی که تحصیلات عالی و توانایی انجام کارهای بزرگ دارد و در مواردی حتی کارمند دولت است و تا آخر عمر حقوق و بازنشستگی دارد حقوقش هم به‌عنوان ضمانت خودش قابل پذیرش نیست.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست ایده‌آل‌گستر بابیان اینکه این درحالی است که یارانه ممکن است قطع شود اما حقوق قطع نمی‌شود، گفت: از طرفی کارآفرینان برای انجام پروژه‌ها قراردادهایی می‌بندند اما به‌دلیل مشکل مالی نمی‌توانند سفارش را انجام بدهند و اعتبار خود را از دست می‌دهند و در این شرایط محصولی که سال‌ها وقت و هزینه برای تجاری‌سازی آن صرف کرده از جای دیگر سردرمی‌آورد.

گاهی کارآفرین با دولت قرارداد بسته و پروژه را تحویل می‌دهد اما دولت در بسیاری مواقع بعد از دو سال به وی اوراق ۳ ساله می‌دهد و این رویه یعنی فرد پنج سال بعد به پول می‌رسد که ارزش آن از دست رفته و این شرکت نه تنها سود نکرده بلکه به‌شدت زیان کرده است.

خلج ادامه داد: مشکل دیگر اینکه در مواقعی کارآفرین با دولت قرارداد بسته و پروژه را تحویل می‌دهد اما دولت در بسیاری مواقع بعد از دو سال به وی اوراق ۳ ساله می‌دهد، گفت: این رویه یعنی فرد پنج سال بعد به پول می‌رسد که ارزش آن از دست رفته و این شرکت نه تنها سود نکرده بلکه به‌شدت زیان کرده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان زیست ایده‌آل گستر گفت: بعضی از شرکت‌ها سرمایه لازم را برای تجاری‌سازی ندارند و پارک علم و فناوری هم به تنهایی قادر نیست به‌طور کامل این شرکت‌ها را حمایت کند ضمن اینکه در بسیاری مواقع شرکت‌ها تنها به حمایت معنوی و دلگرمی نیاز دارند.

کد خبر: ۱۸۹٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha