۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
انواع دستگاه کاتر آسفالت بر چیست؟

انواع دستگاه کاتر آسفالت بر چیست؟

دستگاه کاتر آسفالت بر یا دستگاه برش بتن، یکی از لوازم مهم و مورد استفاده برای برش سطح آسفالت، بتن یا کندن آسفالت و بتن در مقاطع کوچک برای انجام عملیات کابل گذاری، ترمیم و لوله گذاری قلمداد می شود.

به گزارش بازار، دستگاه کاتر آسفالت بر یا دستگاه برش بتن، یکی از لوازم مهم و مورد استفاده برای برش سطح آسفالت، بتن یا کندن آسفالت و بتن در مقاطع کوچک برای انجام عملیات کابل گذاری، ترمیم و لوله گذاری قلمداد می شود. کاتر برش آسفالت و کاتر بتن بر با توجه به نوع تیغه مشخص می شود. هزینه کاتر برش بتن از هزینه کاتر برش آسفالت به دلیل سختی و مقاومت زیادتر تیغه، بیشتر می باشد، ولی فروش کاتر آسفالت بر به دلیل کارآیی و کاربرد زیاد آن بیشتر از کاتر بتن بر انجام میپذیرد.

از دستگاه کاتر آسفالت بر جهت برش آسفالت و بتن هم استفاده می گردد. به این کاتر آسفالت بر کف هم می گویند و برای برش سنگ فرش و پیاده رو و موزائیک نیز کاربرد دارد و وسیله مناسبی برای کارهای پیمانکاری است.

اغلب موتور کاتر آسفالت از دو نوع موتور هندلی و موتور استارتی می باشد که موتور هندلی کاربرد بیشتری نسبت به استارتی دارد.

کاتر

این که چرا موتور هندلی کاربرد بالاتری به نسبت از موتور استارتی دارد، مربوط به فاکتورهای متعددی است. گاهی هزینه کمتر مدل‌های استارت هندلی دلیل کافی است تا خط و مش فروش دستگاه کاتر آسفالت بر مشخص باشد. ولی اغلب طراحان دستگاه‌های فنی و مهندسی برای موتورهای کم‌توان با عملکرد تک‌سیلندر از استارت الکتریکی استفاده نمی‌کنند. دستگاه کاتر آسفالت بر اگر چه ماشین قدرتمند برش زنی است؛ اما در نهایت برای طراحی آن از موتورهای چندان قدرتمندی استفاده نشده ‌است. حضور موتورها تا حد ۷ اسب‌بخار برای کار کردن قدرتمند بزرگترین کاترها کفایت می‌کند. با وجود استارت هندلی به ‌راحتی می‌توانیم چنین موتورهایی را راه‌اندازی کنیم.

شما میتوانید برای ثبت سفارش و اطلاع از قیمت و خرید کاتر آسفالت بر با فروشگاه نیکا در تماس باشید.

معرفی انواع کاتر آسفالت بر

  • کاتر آسفالت بر دستی

این دستگاه به دلیل اینکه سرنشین دار نیست و راهبری آن به صورت دستی می باشد، به اصطلاح آسفالت بر دستی نیز می گویند که نیروی خود کششی آن توسط اپراتور تامین می گردد. از مزایای استفاده از دستگاه آسفالت بر دستی میتوان به وزن پایین محصول و سهولت در جابجایی اشاره نمود.

  • کاتر آسفالت بر دیزلی

در کاتر آسفالت بر دیزلی، موتورهای دیزل ۴ زمانه استفاده شده است که نسبتا آلودگی صوتی زیادی دارند و به دلیل قدرت بالا در این نوع موتور، می توان از انواع مختلف تیغه ها بهره گرفت و در پروژه هایی که وسعت زیادی دارد مناسب می باشد.

  • کاتر آسفالت بر بنزینی

کاتر آسفالت بر بنزینی شامل موتور بنزینی درون سوز بوده که به دلیل در دسترس بودن سوخت بنزین، بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. این نوع کاتر در بیشتر پروژه ها کاربرد دارد و از انواع تیغه ها می توان استفاده کرد.

  • کاتر آسفالت بر برقی

در کاتر آسفالت بر برقی، الکترو موتور وظیفه تامین نیروی مورد نیاز را دارد که با برق تک فاز یا سه فاز کار می کند. این نوع کاتر قدرت کمتری نسبت به نوع بنزینی و دیزلی دارد و به دلیل استفاده دائم از برق، ضریب ایمنی پایینی دارد.

  • کاتر آسفالت بر تراکتوری

در این مدل، کاتر به تراکتور متصل می شود و نیروی برش از طریق خروجی گیربکس ماشین تامین می گردد و چون برای استفاده به قدرت بالا نیاز دارد؛ تنها بروی تراکتور رومانی قابل نصب است. کاتر آسفالت بر تراکتوری در پروژه های بسیار سنگین می تواند آسفالت را تا عمق ۳۰ الی ۴۰ سانتی متر برش دهد.

روش کار دستگاه کاتر برش آسفالت

موتور، شفت، فولی و محور متصل به تیغه از جمله اجزای با اهمیت برای انجام عملیات برش محسوب می شوند. نیروی موردنیاز توسط موتور کاتر آسفالت بر تأمین می شود. این موتور با استفاده از سوخت یا برق این انرژی را فراهم می نماید. انرژی تولیدی موتور کاتر آسفالت به وسلیه چرخیدن شفت و همچنین حرکت دورانی دو قطعه به نام فولی که یکی به شفت و دیگری به محور تیغه متصل است، تیغه را میگرداند. با چرخش تیغه نیز عملیات برش صورت می گیرد.

با استفاده از اهرمی که در شاسی قرار گرفته است، می توانید عمق برش را تنظیم نمایید. زمان برش نیز به منظور پیشگیری از سوختن تیغه ها، مخزن آب دستگاه، شروع به پاشش آب می نماید. لازم به ذکر است جهت انجام بهتر برش توصیه می شود، برش را چند مرحله ای انجام دهید. به عنوان مثال برای برش ۱۵ سانتی متر آن را به دو برش حدود ۸ سانتی متر تقسیم نموده و در یک مرحله ۸ سانتی متر نخست و در مرحله بعد میزان باقیمانده برش داده شود.

کاتر

روش های فهمیدن اصل و کپی بودن کاتر آسفالت بر

همیشه خرید دستگاه های اصل و غیرکپی موضوع مهمی است که خریداران را نگران کرده است. در این بخش قصد داریم برخی از نکات مهم که می تواند در تشخیص اصل یا کپی بودن دستگاه مؤثر باشد را بیان نماییم. نخست رنگ آمیزی دستگاه است. نمونه های اصل، دارای رنگ یکپارچه و بدون هرگونه لکه یا دانه دانه شدن هستند. در بخش هایی نظیر سیلندر و یا بخش های اصلی قطعه نظیر موتور، آرم و نمادهای شرکت، لوگوی برند، شماره سریال و … باید نوشته شده باشد آن هم به شکل صحیح و درست.

لبه های کاتر باید صاف بوده دارای برآمدگی، زبری، علائم کارکردگی و ضرب خوردگی نباشد. دست کشیدن روی لبه ها سبب خواهدشد تا به این مشخصه پی ببرید. پیچ ها باید به صورت کامل و محکم متصل شده باشند. جنس تسمه و فولی نیز باید از مواد ممتاز و مرغوب باشد. اجزایی نظیر شیلنگ، شیر و لوله ها نیز باید مورد بازرسی و بازبینی دقیق قرا گیرند که از متریال باکیفیت تهیه و ساخته شده باشند.

معرفی سایت نیکا

فروشگاه نیکا به آدرس https://nikacorp.com با تجربه ۲۰ ساله در زمینه واردات، عرضه و فروش انواع تجهیزات صنعتی، فعالیت اینترنتی خود را از دی ماه ۱۳۹۶ آغاز نمود. فروشگاه نیکا با اتکا به تجربه ۲۰ ساله در زمینه تولید ماشین آلات ساختمانی و تجربه ۱۰ ساله در زمینه واردات انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی و تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک سایت خود را در دی ماه ۱۳۹۶ دایر نموده است و اقدام به ارائه یکی از کاملترین سایت ها در زمینه فروش انواع ماشین آلات ساختمانی، کشاورزی، تجهیزات هیدرولیک و پنوماتیک نموده است. شما می توانید کلیه محصولات را با ضمانت بهترین قیمت و همچنین ضمانت اصلی بودن کالا از ما خرید نمایید. امیدواریم با استعانت از پروردگار الهی در اجرای هر چه بهتر این مهم و خدمت به مشتریان گرامی موفق باشیم. در این مسیر صمیمانه پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خوبان هستیم.

ماله پروانه ای یا ماله موتوری

ماله پروانه ای (ماله موتوری) به عنوان یکی از تجهیزات اصلی جهت صیقلی نمودن و پرداخت سطح بتن شناخته می گردند.ماله موتوری را می توان به عنوان کاربردی ترین ابزار جهت بتن ریزی و کف سازی بتن ارزیابی نمود. انواع ماله موتوری در سایزهای ۶۰، ۹۰، ۱۲۰ در بازار موجود بوده و از لحاظ موتور در انواع ماله پروانه ای برقی و بنزینی ساخته میشوند.

کد خبر: ۱۸۹٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha