۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۹
مشکلات معیشتی ماحصل کوتاهی دولت در کنترل بازار و اجرای مصوبات مجلس است
عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس:

مشکلات معیشتی ماحصل کوتاهی دولت در کنترل بازار و اجرای مصوبات مجلس است

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس، تاکید کرد که کوتاهی دولت در کنترل بازار و اجرای مصوباتی که مجلس در حوزه بهبود معیشت دارد باعث بروز مشکلات معیشتی برای مردم شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کیومرث سرمدی واله، با انتقاد از بی تدبیری دولت برای کنترل قیمت کالاهای اساسی و اجرای قانون جهش تولید مسکن که به مشکلات معیشتی مردم دامن زده است، گفت: هم‌اکنون یکی از دلایلی که مشکلاتی را در سطح جامعه ایجاد کرده است کوتاهی دولت در کنترل بازار و اجرای مصوباتی است که مجلس در حوزه بهبود معیشت مردم دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقر شده بود که اگر ارز ترجیحی حذف شود، یارانه‌ای که به حلقه اول پرداخت می‌شد و به هدف نمی‌رسید و با رانت و فساد باعث هدررفت منابع ملی می‌شد به زنجیره آخر رفته تا به دست مصرف‌کننده برسد تا کالاهای معیشتی با قیمت مناسب تامین شود اما در این فاصله اتفاقی نیفتاد.

وی تصریح کرد: شرط مجلس و کار ثواب هم این بود که دولت در خصوص کالاهای اساسی حتما با کالابرگ الکترونیکی ورود پیدا کند تا حداقل بتوان میزان کالاهای اساسی مورد نیاز ماهانه خانواده‌ها به ویژه برای قشر متوسط به پایین را تامین کرد تا از تلاطم بازار و نوسانات قیمت‌ها آسیب نبینند. ضمن اینکه در حوزه دارو نیز قرار بود بعد از حذف ترجیحی از طریق راهکارهایی همچون تقویت بیمه‌های پشتیبان اجازه ندهند در پی افزایش قیمت داروها مشکلاتی برای مردم ایجاد کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: متاسفانه تاکنون دولت به این مصوبه مجلس عمل نکرده است و اقدامات شایسته ای برای تامین معیشت مردم از طریق نظارت و کنترل بازار انجام نداده است که گرانی‌ها و عدم ثبات قیمت‌ها ماحصل این بی‌توجهی دولتمردان است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پیشنهاد مشخص ما به دولت این است که صدور کالابرگ الکرونیکی را برای کالاهای اساسی را با سرعت اجرا کند تا بعد از این شاهد تداوم گرانی‌های افسارگسیخته و آشفتگی قیمت‌ها در بازار نباشیم.

کد خبر: ۱۸۹٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha