۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۹
 «صندوق املاک و مستغلات» ابزار نقد کردن دارایی‌ بانک‌ها
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

«صندوق املاک و مستغلات» ابزار نقد کردن دارایی‌ بانک‌ها

درودیان، کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق املاک و مستغلات کمک شایانی به بانک‌ها می‌کند تا ساختمان‌های خود را در بورس به فروش رسانده و نقدینگی مورد نیاز را تامین کنند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، حسین درودیان، کارشناس بازار سرمایه، گفت: صندوق املاک و مستغلات (یا اوراق ریت) ابزاری تازه وارد و کارگشا در بازار سرمایه است، ضمن این که در گذشته اوراقی در بازار سرمایه نداشتیم که به طور مشخص به معاملات مسکن گره خورده باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: صندوق املاک و مستغلات این امکان را دارد تا از دل آن پروژه‌های بزرگ شهرسازی بیرون بیاید و زمانی که شاهد تحقق آن باشیم، این صندوق بزرگترین یاری را به بازار مسکن خواهد داد.

این کارشناس بازارهای مالی بیان داشت: یک از مزیت‌های صندوق املاک و مستغلات این است که موجب تنوع در ابزارهای مالی می‌شود، به خصوص در زمانی که کامودیتی‌ها روند نزولی دارند، سرمایه‌گذاری در صندوق املاک و مستغلات می‌تواند جایگزین خوبی برای کامودیتی‌ها باشد.

درودیان تصریح کرد: صندوق املاک و مستغلات همچنین می‌تواند کمک شایانی به بانک‌ها کند تا ساختمان‌های خود را در بورس به فروش برسانند تا طبق دستورالعمل بانک مرکزی نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنند. اما این احتمال وجود دارد که برخی بانک‌ها به فروش ساختمان‌های خود در این صندوق تن ندهند، زیرا در سال‌های اخیر دارایی‌هایی که موجب شده است اندکی تراز نامه بانک‌ها بهبود بیابد، بخش مسکن بوده است. همچنین بانک‌ها در این فکر هستند که اگر مسکن‌های خود را به فروش برسانند چه دارایی بهتری می‌توانند جایگزین آن کنند، بنابراین برخی از بانک‌ها ممکن است که ساختمان‌های خود را در این اوراق عرضه نکنند.

لازم به ذکر است که خاندوزی، وزیر اقتصاد به تازگی تاکید کرده بود که بانک‌ها به طور ویژه از صندوق املاک و مستغلات برای نقد کردن دارایی‌های خود استفاده کنند.

کد خبر: ۱۸۹٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha