۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
پتروشیمی اروند برای تأمین نیاز داخل از بازارهای صادراتی چشم‌پوشی می‌کند
مدیرعامل پتروشیمی اروند:

پتروشیمی اروند برای تأمین نیاز داخل از بازارهای صادراتی چشم‌پوشی می‌کند

اهواز - مدیرعامل پتروشیمی اروند گفت: با وجود همه هزینه‌هایی که این شرکت برای توسعه بازارهای صادراتی انجام داده، حاضر است برای تنظیم بازار داخل از صادرات خود بگذرد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از شرکت پتروشیمی اروند، حسن نشان‌زاده در نشست مشترک با اعضای هیئت مدیره انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با تأکید بر اینکه پتروشیمی‌ها به کف‌های عرضه خود در حوزه پی‌وی‌سی متعهد بوده‌اند و از سوی دیگر مقدار تولید نیز در بین تولیدکنندگان افزایشی را تجربه نکرده است، خواستار برگزاری جلسات هم‌اندیشی با همه بازیگران بازار شد تا به این طریق بتوان از رقابت‌های کاذب در این بخش جلوگیری و عامل اصلی عدم تعادل در بازار را شناسایی کرد.

وی ادامه داد: به‌رغم همه هزینه‌هایی که در پتروشیمی اروند برای توسعه بازارهای صادراتی انجام شده است، این شرکت حاضر است برای تنظیم بازار داخل از صادرات خود بگذرد.

نشان‌زاده، رقابت موجود در مورد پی‌وی‌سی را کاذب دانست و گفت: اگر واحدهای جدیدی ایجاد شده، یا افزایش ظرفیتی در این بخش به وجود آمده وزارت صمت اعلام کند، در غیر این صورت این میزان رقابت غیرمنطقی است زیرا متغیرهای اقتصادی نیز این روند را تأیید نمی‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی اروند علاقه‌ای به رقابت غیرمنطقی در این بازار ندارد، ادامه داد: این روند قیمتی به‌ویژه در سه ماه پایانی پارسال نمی‌تواند منطقی باشد، زیرا کف‌های عرضه اغلب رعایت می‌شوند. پتروشیمی اروند تقریباً به همه تعهدهای خود عمل کرده است و با وجود مشکلات اساسی که در تولید وجود دارد اجازه نداده است بازار با کمبود روبه‌رو شود، اما باز هم شاهد رقابت هستیم. این در حالی است که اولویت این شرکت بازار داخلی است و یک گرم خارج از بورس یا یک سنت در خارج از سامانه نیما عرضه نشده و نمی‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه با همه فشاری که برای تأمین ارز وجود دارد، تولیدکننده داخلی برای این شرکت اهمیت بالایی دارد، اظهار کرد: به این منظور تلاش شده‌ است مطابق میل مشتری‌ها عمل شود و با دریافت هر سیگنالی اعم از فروش بر مبنای ال‌سی یا اعتباری و ... این پیشنهادها مورد توجه ویژه قرار گرفته و حتی در بخش‌هایی هزینه‌هایی نیز پرداخت شده است.

کد خبر: ۱۸٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha