۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
دستور مرتضوی برای تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت
در جلسه قرارگاه جمعیت وزارت تعاون مطرح شد

دستور مرتضوی برای تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت

اولین نشست قرارگاه جمعیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف تبیین راهکارهای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بخش‌های تابعه این وزارتخانه تشکیل شد.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی در این نشست بر تشکیل مستمر نشست‌های این قرارگاه تأکید و دستورات ویژه‌ای برای تسریع در اجرای این قانون صادر کرد.

مرتضوی با بیان اینکه اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند نگاه جهادی است، گفت: طرح‌ها و پروژه‌های این وزارتخانه باید با پیوست جوانی جمعیت تهیه و تدوین شود.

وی با یادآوری لزوم اجرای قانون در تمامی حوزه‌ها و سازمان‌های تابعه و شرکت‌های وابسته بر لزوم هم‌افزایی و اقدام مشترک با نهادهای انقلابی و هماهنگی کامل با دولت و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز در بودجه سال ۱۴۰۲ به صورت واقع‌بینانه تأکید کرد و افزود: مشارکت در تدوین برنامه هفتم توسعه با رویکرد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیگیری شود.

«امیرحسین بانکی‌پور فرد» رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی در این نشست از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مجموعه مهم در اجرای قانون جوانی جمعیت یاد کرد و گفت: کارگروهی برای تدوین احکام در حوزه جمعیت در برنامه هفتم توسعه تشکیل شده است که لازم است وزارت رفاه در این موضوع ورود جدی داشته باشد.

«سیداحمد عبودتیان» دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به بدنه مدیریت کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دولت مردمی سیزدهم از آن با عنوان فرصتی برای تحقق سیاست‌های جمعیتی یاد کرد و بر لزوم تولید محتوا در قالب‌های مختلف هنری و رسانه‌ای برای فرهنگ‌سازی در این حوزه تأکید کرد.

«محمد چکشیان» معاون فرهنگی‌ و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با اشاره به سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت فلسفه تشکیل قرارگاه را هماهنگی، هم‌افزایی و تجمیع منابع و امکانات وزارت در این حوزه دانست و اقدامات تحولی و رفع موانع را از کارکردها و اهداف قرارگاه برشمرد.

«علی‌محمد قادری» معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور، نیز اقدامات این سازمان را در زمینه قانون جوانی جمعیت تشریح کرد و گفت: ماده ۲۳ این قانون به تکالیف سازمان بهزیستی اشاره دارد که بر همین اساس شیرخوارگاه‌ها در سراسر کشور نوسازی و تجهیز می‌شوند.

«حمیدرضا الله بداشتی» مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با اشاره به ظرفیت بی‌بدیل بسیج به عنوان بزرگترین تشکل مردمی و انقلابی و نقش بسیج در تحولات جامعه کارگری کشور بر آمادگی گروه‌های جهادی و شبکه بزرگ حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج کارگران و کارخانجات در ایفای نقش جدی در حوزه جمعیت از طریق فرهنگ‌سازی در قالب جهاد تبیین، جهاد خدمت‌رسانی و جهاد امیدآفرینی تأکید کرد.

«احمد اسفندیاری» معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین اجتماعی در این نشست، جوانی جمعیت را پشتوانه پایداری سازمان‌تأمین اجتماعی عنوان کرد و افزود: طرح بیمه اجتماعی فراگیر خانواده ایرانی با رویکرد جوان سازی جمعیت اجرا شد.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون جوانی جمعیت مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه افزایش پیدا کرد.

«نرجس بختیارخلج» مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده نیز در این نشست از فعالیت ۳۳۷ مشاور امور خانواده و بانوان در دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سراسر کشور خبر داد.

در این نشست همچنین «داریوش ابوحمزه» معاون رفاه اجتماعی، «سیدمحمدرضا حسینی» معاون توسعه مدیریت و منابع، «سجاد طاهری» معاون بیمه‌ای، هماهنگی و امور استان‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و «پدرام کرباسیان» مشاور وزیر در امور جمعیت گزارشی از فعالیت‌ها، برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در موضوع جمعیت را ارائه کردند.

کد خبر: ۱۸۹٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha