۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
افزایش قروض دولتی در انگلیس

افزایش قروض دولتی در انگلیس

در حالی که اقتصاد انگلیس رو به نزول است و دولت به مردم قول داده است صورتحساب انرژی سالانه از ۳ هزار پوند بیش‌تر نشود، دولت این کشور بر قروض خود می‌افزاید.

به گزارش بازار، در حالی که اقتصاد انگلیس رو به نزول است و دولت به مردم قول داده است صورتحساب انرژی سالانه از ۳ هزار پوند بیش‌تر نشود، دولت این کشور بر قروض خود می‌افزاید.

گزارش مرکز ملی آمار انگلیس نشان می‌دهد، در ماه اکتبر امسال، با افزایش تورم، کاهش ارزش اوراق قرضه دولتی و نیز افزوده شدن بر میزان بهره بدهی ها، دولت انگلیس با کسری بودجه ۱۳.۵ میلیارد پوندی روبرو و ناچار به قرض شد.

براساس این گزارش کسری بودجه دولت در مقایسه با ماه پیش از آن، ۴.۴ میلیارد پوند بیش‌تر شده است. مرکز ملی آمار انگلیس اعلام کرد این چهارمین ماه پر بدهی دولت انگلیس در اکتبر، در تاریخ ثبت این گونه آمار است.

به گزارش مرکز ملی آمار انگلیس، در پی بحران بهای انرژی، دولت انگلیس اعلام کرده است به مشترکان کم درامد، ۴۰۰ پوند کمک می‌کند تا بتوانند صورتحساب برق و گاز خود را بپردازند. این مبلغ در ماه اکتبر به ۱.۹ میلیارد پوند رسید.

براساس این گزارش، بدهی دولت انگلیس در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی، به ۸۴.۴ میلیارد پوند رسید که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی که همه گیری کووید آغاز نشده بود، ۳۵.۶ میلیارد پوند بیش‌تر شده است.

روزنامه گاردین به نقل از روث گرگوری (Ruth Gregory)، کارشناس موسسه اقتصادی کاپیتال اکونومیکس (Capital Economics) نوشت: ضعف در فعالیت‌های اقتصادی در انگلیس موجب شده است تا درامد دولت کم شود و مثلا در مقایسه با ماه اکتبر پارسال، امسال دولت با کسب ۷۰.۲ میلیارد پوند مالیات، ۷۰۰ میلیون پوند کم‌تر مالیات دریافت کرد.

کد خبر: ۱۸۹٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha