۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
توجه به بازار فروش پیش از کشت محصول ضروری است
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان:

توجه به بازار فروش پیش از کشت محصول ضروری است

گرگان- پهلوانان، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: کشاورزان باید پیش از کشت گیاهانی مثل سیاه دانه، با یک یا چند واحد تولیدی قرارداد داشته باشند تا برای فروش در بازار دچار مشکل نشوند.

حسین پهلوانان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قیمت سیاه دانه در بازار عرضه و تقاضا معلوم می شود و به دلیل کشش و خواسته بازار ممکن است که دچار تلاطم قیمتی شود.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به اینکه قیمت این محصول مثل سال گذشته نبود به همین دلیل کشاورزان اقدام به نگهداری آن کردند تا بتوانند در ماه های آینده با قیمت بیشتری بفروشند.

وی ادامه داد: کشاورزانی باید پیش از کشت گیاهانی مثل سیاه دانه، با یک یا چند واحد تولیدی قرارداد داشته باشند تا برای فروش در بازار دچار مشکل نشوند.

پهلوانان با بیان اینکه واردات این محصول به صورت تهاتری انجام شده، تصریح کرد: دولت هم می تواند با خرید توافقی به چنین کشاورزانی کمک کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی افزود: ایجاد یک واحد صنفی برای حمایت از کشاورزانی که کشت گیاهان دارویی دارند الزامی است تا بخش تخصصی این موضوعات را پیگیری کند.

پهلوانان گفت: معاونت بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان، بحث گیاهان دارویی را پیگیری می کند تا کشت این محصول به صورت متمرکز باشد و کشاورزان به صورت جزیره ای عمل نکنند.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: سیاه دانه یکی از گونه های گیاهان دارویی است و کشت این گونه ها در الگوی کشت قرار ندارد.

وی تصریح کرد: الگوی کشت امسال مصوب و ابلاغ شده و در مورد محصولاتی است که دولت به عنوان محصول استراتژیک اعلام کرده است و برای کشت گونه هایی مثل سیاه دانه برنامه ای وجود ندارد.

پهلوانان افزود: اگر نحوه کشت ما به این صورت باشد که چون امسال محصولی قیمت خوبی دارد ما سال بعد هم همان را بکاریم با افزایش سطح زیر کشت مواجه می شویم و قیمت دچار چالش می شود.

وی در خاتمه گفت: باید مدبرانه تصمیم به کشت بگیریم و اقدام به کشاورزی کنیم و محصولات کشاورزی براساس اولویت های یک، دو و سه تعریف شود ضمن اینکه کشت سیاه دانه در اولویت سوم ما قرار دارد.

کد خبر: ۱۸۹٬۵۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha