۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
۹۶ درصد سهامداران خرد هستند
سرپرست بورس منطقه ای مازندران:

۹۶ درصد سهامداران خرد هستند

ساری- باباجانی، سرپرست بورس منطقه ای مازندران بیان این که ۹۶ درصد سهامداران بورس خرد هستند به تشریح بیمه سهامیار پرداخت.

سامی باباجانی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که نماد سهام یار برای بیمه سهام افراد حقیقی که ارزش سهامشان کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است، رونمایی می شود، افزود: سازمان بورس با همراهی دولت بسته ۱۰ بندی برای حمایت از بازار سرمایه و سهامداران خرد عرضه کرده است.

وی با عنوان این ۹۶ درصد سهامداران بازار سرمایه خرد هستند، افزود: این افراد دارای سبد سهام زیر ۱۰۰ میلیون تومانی هستند و برای حمایت از آن ها اوراق سهام یار منتشر شده است که سهام را بیمه می کند.

وی گفت: سهامداران برای بیمه پرتفوی خود می توانند تا دوم آذرماه نسبت به بیمه سهام خود اقدام و برای بهره مندی از آن به دفاتر کارگزاری ها و یا صحفه سهامداری مراجعه و نسبت به خرید یک ریال نماد سهامیار اقدام کنند.

باباجانی گفت: با خرید یک ریال نماد سهامیار کل دارایی پرتفوی به ارزش زیر ۱۰۰ میلیون تومان بیمه می شود و در این صورت سهامدار حق فروش سهام را تا یکسال آینده نخواهد داشت.

سرپرست بورس منطقه ای مازندران یادآور شد: بعد از یکسال سهامدار می تواند اوراق سهامیار را اعمال و ۲۰ درصد سهام آن ها بیمه می شود.

کد خبر: ۱۸۹٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha