۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
لزوم بازنگری واقعی در روابط کارفرما و کارگر | محیط‌ کسب و کار کشور با فوریت اصلاح شود
در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد؛

لزوم بازنگری واقعی در روابط کارفرما و کارگر | محیط‌ کسب و کار کشور با فوریت اصلاح شود

همدان - رئیس اتاق بازرگانی همدان با تاکید بر لزوم بازنگری واقعی در روابط کارفرما و کارگر گفت: فعالان اقتصادی اوضاع مناسبی برای رسیدگی به وضعیت کارگران و بنگاه های تولیدی خود ندارند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان همدان برگزار و اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در این نشست مهم ترین مسائل و موضوعات حوزه روابط کار و تامین اجتماعی را در قالب ۱۳ موضوع در دستورکار قرار دادند و در راستای رفع برخی مشکلات در این حوزه پیشنهاداتی در سطح استانی و ملی ارائه کردند.

رئیس اتاق بازرگانی همدان در این نشست با بیان اینکه برای آنکه به‌صورت واقعی بازنگری در روابط کارفرما و کارگر ایجاد شود باید اقتصاد کشور روان‌سازی و مسائل اقتصادی، سیاسی، محیط کسب و کار حل شود، گفت: دولت باید تمام هم و غم خود را بگذارد تا مشاغل مولد تضعیف نشوند.

علی اصغر زبردست گفت: برای اینکه روابط بین کارفرما و کارگران به‌شکل مطلوبی دنبال شود و از دوگانگی و دو سویه بودنی که اکنون وجود دارد، عبور کنیم باید به‌روابط منصفانه و عادلانه برگردیم و هر دو گروه با هم دیده شوند.

محیط‌ کسب و کار کشور با فوریت اصلاح شود تا بنگاه‌ها و کارفرماها توانمندی مالی بهتری داشته باشند

وی افزود: نباید نگاه به صورتی باشد که گویی حق کارفرما یا کارگر در حال تضییع شدن است بنابراین باید محیط‌ کسب و کار کشور با فوریت اصلاح شود تا بنگاه‌ها و کارفرماها توانمندی مالی بهتری داشته باشند.

زبردست افزود: در حال حاضر اکثر فعالان اقتصادی به دلایل متعدد ازجمله افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگری بدون در نظر گرفتن جمیع شرایط، اوضاع مناسبی برای رسیدگی به وضعیت کارگران و همچنین بنگاه های تولیدی خود ندارند.

نایب رئیس اتاق همدان و رئیس کمیسیون امور مالیاتی،تامین اجتماعی و روابط کار نیز با اشاره به اینکه در جلسات متعدد کارشناسی ۱۳ مورد از مهم ترین موارد و موانع حوزه روابط کار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، عنوان کرد: کارگر، کارفرما و تولید سه ضلع مثلث قانون کار هستند که برای جلوگیری از هرگونه مشکل باید به این سه ضلع توجه کرد و قانون کار باید متضمن منافع این سه ضلع باشد.

علی اکبر فلاح موضوع اعتراض به رای هیئت حل اختلاف و ارجاع فرجام خواهی به دیوان عدالت اداری، ضرر و زیان ناشی از ترک محل کار توسط کارگر و ایجاد ضرر و زیان و خسارت به کارفرما، مشکلات مربوط به مرور زمان در اجرای قانون کار و اشکال در آئین نامه تعیین نمایندگان کارفرما را از موارد مهم در این خصوص برشمرد.

شرکت ها و کارخانه های تولیدی در بخش های مختلف استان باید تلاش کنند رویکردشان را به سمت دانش بنیان کردن، برای توان رقابت در سطح بازارهای داخلی و خارجی تغییر دهند

استاندار همدان نیز با بیان اینکه شرکت ها و کارخانه های تولیدی در بخش های مختلف استان باید تلاش کنند رویکردشان را به سمت دانش بنیان کردن، برای توان رقابت در سطح بازارهای داخلی و خارجی تغییر دهند، عنوان کرد: مساله محوری در حوزه اقتصاد و تولید نقش مهمی در حل مشکلات و مسائل کنونی دارد.

علیرضا قاسمی فرزاد با بیان اینکه عدالت باید به درستی بین کارگر و کارفرما اجرا شود، گفت: مکتب شیعه و به دنبال آن جمهوری اسلامی به دنبال جاری کردن عدالت در جامعه است.

وی از تمامی کارگران و کارفرمایان خواست تا حق و حقوق همدیگر را طبق قوانین موجود، بیش از پیش رعایت کنند و اظهار داشت: روابط کارگر و کارفرما در استان باید به گونه‌ای دنبال شود که حقی از هیچکدام از طرفین، ضایع نشود.

استفاده از ظرفیت و توان در راستای بهبود وضعیت کسب و کار و تولید

استاندار همدان عنوان کرد: مجموعه مدیران استانی در تلاش‌ هستند تا در شرایط کنونی از ظرفیت و توان خود در راستای بهبود وضعیت کسب و کار و تولید استفاده کنند.

قاسمی فرزاد افزود: خروجی این جلسه باید ضمن تسهیل و روان‌تر کردن روابط بین کارگر و کارفرما، مشکلات این حوزه را هرچه سریع‌تر حل و فصل کند.

وی به مشکلاتی که در راستای دانش‌بنیان کردن تولید، با توجه به شعار سال وجود دارد اشاره کرد و از اتاق بازرگانی استان خواست که همراهی و کمک‌های لازم در مسیر دانش بنیان کردن مجموعه‌های اقتصادی و تولیدی را در دستور کار قرار دهد.

کد خبر: ۱۸۹٬۴۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha