۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
ویژگی های طراحی لابی اداری

ویژگی های طراحی لابی اداری

هر نوع طراحی لابی دفتر اداری نیاز به مبل و میز اداری دارد. از آنجایی که لابی جایی است که بسیاری از اولین برداشت‌ها از شرکت شما ایجاد می‌شود.

بازار; گروه صنعت: هر نوع طراحی لابی دفتر اداری نیاز به مبل و میز اداری دارد. از آنجایی که لابی جایی است که بسیاری از اولین برداشت‌ها از شرکت شما ایجاد می‌شود، استراحت بازدیدکنندگان و کارمندان بالقوه شما در لابی امری اجتناب ناپذیر است. به‌علاوه، لابی منطقه‌ای است که هر کارمند هر روز به طور مکرر در آن قدم می‌زند. بنابراین طراحی این منطقه می‌تواند بر احساس و راندمان بازدیدکنندگان و کارمندان شما در اداره تأثیر بگذارد.

از اتاق انتظار تا منطقه مشترک: تکامل لابی

به طور سنتی، در گذشته لابی‌ها فقط به‌عنوان ورودی یا فضای انتظار خدمت می‌کردند. برای این منظور، لابی مانند اتاق انتظار عمل می‌کرد و مکانی را برای استراحت بازدیدکنندگان در حین انتظار برای قرار ملاقات فراهم می‌آورد. این نوع لابی‌ها هنوز هم در برخی از ساختمان‌های تجاری یافت می‌شود.

بسیاری از کسب‌وکارها لابی را به‌عنوان مکانی برای معاشرت، برنامه‌ریزی و آماده شدن برای روز کاری دوباره استفاده می‌کنند. به این ترتیب، لابی‌های امروزی بزرگ و انعطاف‌پذیر هستند. لابی می‌تواند شامل فضاهای کاری فردی، مناطق جلسات گروهی و حتی فضاهای رویدادهای شرکت باشد. بسیار مهم است که در نظر بگیرید که چگونه لابی‌ها می‌توانند بر عملکرد کاری کارمندان شما تأثیر بگذارند.

بهترین روش‌ها برای برندسازی در لابی دفتر

برای درک اینکه چه احساساتی را می‌خواهید به مخاطبان خود القا کنید به درک روشنی از برند سازمانی خود نیاز دارید. طراحی یک لابی بر روی برند شما تأثیرگذار خواهد بود. البته این موضوع به این معنا نیست که لوگوی خود را در همه‌جای دفتر و لابی گچ کاری کنید یا از رنگ‌هایی که راهنمای برند شماست روی دیوارها و مبل اداری استفاده نمایید.

در اصل بدین معناست که فضایی ایجاد شود که با ارزش‌های سازمانی که شالوده «شخصیت» سازمان شماست هماهنگ و پایبند باشد. دکور سرگرم‌کننده و جسورانه و کار کردن در یک فضای مشترک پرجنب‌وجوش نشان می‌دهد که شما برای همکاری و نوآوری ارزش قائل هستید.

اگر یکی از ارزش‌های سازمانی شما «حرفه‌ای بودن» باشد، ممکن است رنگ‌های تیره‌تر و مبل اداری سنتی انتخاب خوبی باشد. و اگر ارزش‌های شما «خلاقیت» باشد، ممکن است هنر مدرن را به نمایش بگذارید یا روی مبل اداری‌ای سرمایه‌گذاری کنید که هر بازدیدکننده‌ای را شگفت‌زده کند.

البته اگر از ارزش‌های «دوستانه» حمایت می‌کنید، مبل و میز اداری راحت‌تر و زیباتر در طراحی دکوراسیون لابی بسیار مناسب خواهد بود.

ویژگی های طراحی لابی اداری

امنیت در لابی دفتر اداری

اگر در حال طراحی مجدد لابی دفتر خود هستید، زمان خوبی است تا نحوه بهینه‌سازی پتانسیل‌های آن را برای محافظت از کارمندان و دارایی‌های خود در برابر مجرمان و جاسوسان شرکتی را ارزیابی کنید.

وقتی کارکنان در لابی حرکت پیاپی داشته باشند می‌توانند به وضوح ببینند که چه کسی می‌آید و می‌رود، در این صورت زودتر از تهدیدات احتمالی آگاه ‌می‌شوند و مجرمان بالقوه جایی برای پنهان شدن از چشمان کارکنان یا سیستم نظارت ساختمان نخواهند داشت.

البته ممکن است بخواهید جهت مبلمان و میز اداری و دکوراسیون خود را طوری تغییر دهید تا خطوط دید را به حداکثر برسانید.

نباید در مورد اینکه آیا بازدیدکنندگان می‌توانند از فضای نیمه‌عمومی لابی به داخل دفتر خصوصی سرگردان شوند یا نه، سردرگمی وجود نداشته باشد. می‌توانید از میز پذیرش، پارتیشن‌ها، گلدان‌ها، مبل اداری یا حتی دیوارها استفاده کنید تا مشخص نمایید که منطقه نیمه‌عمومی به کجا ختم می‌شود.

اگر در نظر دارید سیستم کنترل دسترسی ساختمان خود را ارتقا دهید، مانند سیستمی که به کاربران اجازه می‌دهد از تلفن‌های هوشمند شخصی خود برای باز کردن قفل درها استفاده کنند، ممکن است زمان خوبی برای انجام این کار باشد، زیرا سیستم‌های دسترسی معمولاً به منبع برق متصل می‌شود.

سایر خطرات ایمنی در لابی کمتر چشمگیر هستند. به عنوان مثال، بازدیدکنندگان ممکن است روی کف‌ زمین مرطوب بلغزند، یا هنگام نشستن صندلی اداری یا مبل اداری شکسته شود.

برای رسیدگی به مناطق لغزنده، فضای ذخیره‌سازی و تشک‌های ورودی جاذب را در ورودی ساختمان طراحی و ادغام کنید.

برای بهداشت محیط می‌توانید مبل اداری‌ای انتخاب کنید که به‌راحتی تمیز و ضدعفونی شود، همچنین از ایستگاه‌های نیمه‌دائمی ضدعفونی سرمایه‌گذاری کنید تا بازدیدکنندگان به‌طور مرتب دست‌های خود را تمیز کنند.

ویژگی های طراحی لابی اداری

طراحی در لابی اداری را تجربه کنید

عناصر بیوفیلیک و نام تجاری بدون شک برای ایجاد یک لابی منحصربه‌فرد ضروری هستند. ایده اصلی این است که با به حداکثر رساندن تعامل در محیط ساخته شده، ساکنان اداره احساس ارتباط بیشتری با فضا داشته باشند. برخی از متخصصان معتقدند که نحوه واکنش یک فرد به یک محیط تا حد زیادی احساسی است. به عنوان مثال، مردم برای صرف غذا به یک رستوران گران‌قیمت نمی‌روند، بلکه برای داشتن یک تجربه منحصربه‌فرد به آنجا خواهند رفت. پس بهتر است با آزمون و خطا میزان تجربه‌تان را بالا ببرید.

جمع‌بندی

میز و مبل اداری راحتی زیادی را برای کارکنان و مشتریان شما به همراه خواهند داشت. استفاده از این وسایل در لابی‌ها پتانسیل زیادی را به کار می‌گیرند که می‌تواند برای بهبود عملکرد کارکنان و حتی تبلیغ برند شما مورد استفاده قرار گیرد.

بنابراین بسیار مهم است که به اندازه یک فضای اداری تجربه طراحی خود را در لابی بالا ببرید. با استفاده از مبل و میز اداری به‌راحتی می‌توانید یک لابی تأثیرگذار و کارپسند ایجاد کنید که بازدیدکنندگان شما آن را به خاطر بسپارند.

کد خبر: ۱۸۹٬۴۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha