۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵
واریز بالغ بر ۵۵۹ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌های کشور
رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد

واریز بالغ بر ۵۵۹ هزار میلیارد ریال مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری و دهیاری‌های کشور

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از پرداخت بالغ بر ۵۵۹ هزار میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری کشور در هفت ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش بازار، داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور جهاد تبیین، تنویر افکار عمومی و آگاه‌سازی شهروندان با تأثیرات پرداخت مالیات در توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی کشور را وظیفه ملی همه رسانه‌ها، نخبگان و مسئولین کشور دانست و گفت: باید برای تبیین جایگاه مالیات در زندگی روزمره مردم و فرهنگ‌سازی مالیاتی، این خدمات به عنوان نقطه قوت نظام مالیاتی برای اقشار مردم تشریح شود.

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور، عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را یکی از منابع درآمدی پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌های سراسر کشور برای توسعه زیرساخت‌های شهری و روستایی برشمرد و بیان داشت: در همین راستا در هفت‌ماهه اول سال جاری بالغ بر ۵۵۹ هزار میلیارد ریال از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و مناطق عشایری کشور واریز شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام تحقق ۱۰۲ درصدی درآمدهای مالیاتی در هفت‌ماهه اول سال جاری نسبت به میزان مصوب سال ۱۴۰۰، اظهار داشت: وصول درآمدهای مالیاتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۳ درصدی داشته است.

منظور با بیان اینکه رشد درآمدهای مالیاتی در هفت‌ماهه اول سال جاری عمدتاً ناشی از شناسایی مؤدیان جدید، مقابله با فرار مالیاتی، هوشمند سازی نظام مالیاتی و اجرای قوانین معطل مانده بوده است گفت: رویکرد سازمان امور مالیاتی در دوره جدید، تحول نظام مالیاتی کشور از مالیات ستانی سنتی به مالیات ستانی هوشمند با هدف تحقق کامل درآمدهای دولت و با رعایت عدالت مالیاتی است.

کد خبر: ۱۸۹٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha