ضعف نظارت و چالش تامین مواد اولیه در صنعت مبلمان

ضعف نظارت و چالش تامین مواد اولیه در صنعت مبلمان

رئیس اتحادیه درودگران و مبلسازان تهران گفت: عملکرد ضعیف دستگاه‌های نظارتی موجب ایجاد انحصار و وجود قیمت‌های غیرواقعی در مواد اولیه صنعت مبلمان شده است.

به گزارش بازار، علیرضا عباسی، افزود: برخی از مواد اولیه مورد استفاده در صنعت مبلمان تولید داخل و برخی وارداتی است، که تولیدکنندگان این صنعت برای تامین نیاز خود در هر دو بخش با مشکل مواجه هستند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید در صنعت مبلمان گفت: در حال حاضر، مواد اولیه صنعت مبلمان با چند برابر قیمت به دست تولیدکننده می‌رسد که این موضوع باعث افزایش هزینه تولید و قیمت تمام شده محصول نهایی شده است.

عباسی با بیان اینکه همان طور که تولیدکنندگان مبلمان نیاز به حمایت دارند، تولیدکنندگان مواد اولیه این صنعت نیز نیازمند حمایت هستند، افزود: درخواست ما این است که نیازها و کمبودهای تولیدکنندگانی که وظیفه تولید و تامین مواد اولیه صنعت مبلمان را بر عهده دارند، مشخص شود تا آن‌ها بتوانند مواد اولیه مورد نیاز این صنعت را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مبلسازان قرار دهند.

وی گفت: کاهش هزینه‌ها و واقعی شدن قیمت‌ها در این صنعت به منظور حمایت از تولید، با برداشته شدن عوارض و تعرفه‌های واردات مواد اولیه هم برای مبلسازان و هم تولیدکنندگان داخلی مواد اولیه این صنعت امکان پذیر است.

کد خبر: ۱۸۹٬۳۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha