۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
صدور «کد ارتقای سلامت مرکبات» ورود به بازارهای جهانی را تسهیل می‌کند
در گفتگو با بازار؛

صدور «کد ارتقای سلامت مرکبات» ورود به بازارهای جهانی را تسهیل می‌کند

ساری- محمدی، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران گفت: صدور کد ارتقای سلامت فرایند صادرات و ورود محصولات کشاورزی و مرکبات به بازارهای جهانی را تسهیل می‌کند.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اجرای طرح شناسنامه دار شدن باغات مازندران گفت: این استان در ۱۴ محصول رتبه اول تولید را دارا بوده و با مازاد روبرو است و این مازاد در برخی مواقع سبب بروز مشکلاتی شده است.

وی با اظهار این که صدور گواهی ارتقای سلامت به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شده است، گفت: صدور این گواهی برای صادرات الزامی است و در این راستا با همکاری اتحادیه باغداران وصادرکنندگان و غیره جلسات هماهنگی زیادی برگزار شده است.

وی گفت: برای صدور گواهی ارتقای سلامت سامانه ای طراحی شد که باغداران می توانند با مراجعه به آن اطلاعات مورد نیاز را بارگزاری کنند.

محمدی با اشاره به برگشت برخی محموله های صادراتی، صدور کد ارتقای سلامت را در جلوگیری از مشکلاتی در این بخش مفید خواند و گفت: اصلی ترین مسئله در صدور کد، مسئله کارشناسی است و سبب می شود تا محصول روانه بازارهای صادراتی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر با حمایت های صورت گرفته، هزار و ۱۶۱ هکتار از باغات استان در سامانه سماک ثبت نام شد که ۵۰۴ هکتار مربوط به مرکبات و۶۵۷ هکتار مربوط به باغ کیوی است.

وی افزود: تاکنون برای ۱۶۶ هکتار از باغات مرکبات و کیوی کد ارتقای سلامت صادرشده است.

کد خبر: ۱۸۹٬۳۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha