۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کاهش نرخ جفت ارز یورو - دلار به ۱.۰۲۵ | آیا ریزش ارزش یورو در برابر دلار ادامه خواهد داشت؟
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش نرخ جفت ارز یورو - دلار به ۱.۰۲۵ | آیا ریزش ارزش یورو در برابر دلار ادامه خواهد داشت؟

با گشایش بازارهای مالی در اروپا طی روز سه شنبه، نرخ جفت ارز اصلی بازار فارکس یعنی یورو/دلار با کاهش روبرو شده و به رقم ۱.۰۲۵۰ رسید.

به گزارش بازار، با گشایش بازارهای مالی در اروپا طی روز سه شنبه، نرخ جفت ارز اصلی بازار فارکس یعنی یورو/دلار با کاهش روبرو شده و به رقم ۱.۰۲۵۰ رسید. ضررهای اخیر جفت ارز اصلی بازار می تواند به سیگنال های متفاوت از سوی بانک های مرکزی و همچنین مشکلات ناشی از شیوع مجدد ویروس کرونا در چین مرتبط باشد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد که وضعیت محتاطانه ایجاد شده در بازار پیش از انتشار آمارهای مربوط به شاخص اعتماد مصرف‌کننده در منطقه یورو برای ماه نوامبر نیز اخیراً خریداران یورو را به چالش کشیده و همین امر موجب کاهش ارزش ارز رسمی اتحادیه اروپا شده است.

این در حالیست که شاخص دلار آمریکا نیز صبح امروز با ۰.۲۵ درصد کاهش روبرو شده و با اینحال، یورو بار دیگر در برابر دلار تشعیف شده از خود ضعف نشان می دهد.

به گزارش فایننشیال تایمز، رابرت هولزمن، سیاستگذار ارشد بانک مرکزی اروپا (ECB) از تصویب سومین مرحله افزایش متوالی ۷۵ واحدی پایه (bps) نرخ بهره در نشست سیاست پولی دسامبر حمایت کرده است.

اگر نقطه همگرایی خط روند صعودی دو هفته‌ای از میانگین متحرک ۱۰ روزه (DMA) که در حال حاضر در حدود ۱.۰۲۸۵ قرار دارد عبور نکند، خرس‌های جفت ارز EUR/USD می‌توانند اوج ماه سپتامبر را در اطراف ۱.۰۲۰۰ هدف قرار دهند.

کاهش نرخ جفت ارز یورو - دلار به ۱.۰۲۵ | آیا ریزش ارزش یورو در برابر دلار ادامه خواهد داشت؟

با اینحال، روز چهارشنبه قرار است شاخص های اقتصادی مهم آمریکا برای ماه نوامبر منتشر شود و این در حالیست که شاخص دلار امروز به اندکی بالاتر از عدد ۱۰۶ کاهش یافته که کمترین میزان طی چهار روز گذشته محسوب می شود. همچننی بازده اوراق ده ساله خزانه آمریکا نیز به کمترین میزان خود طی چهار روز گذشته رسیده که این وضعیت می تواند به سود یورو تمام شود.

برای فعالان بازار فارکس بهتر است تا شاخص های اقتصادی آمریکا را برای روز چهارشنبه تحت نظر گرفته و هرگونه تصمیم به سرمایه گذاری و خروج از بازار را به زمان برگزاری این نشست موکول نمایند.

کد خبر: ۱۸۹٬۳۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha