۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
برداشت ۲۹۱ هزار و ۱۸۸ هزار تن ذرت علوفه ای در استان همدان
مدیر امور دام جهاد کشاورزی همدان اعلام کرد:

برداشت ۲۹۱ هزار و ۱۸۸ هزار تن ذرت علوفه ای در استان همدان

همدان - مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: چهار هزار و ۴۱۵ هکتار ذرت علوفه ای در استان همدان کشت شده و از این سطح ۲۹۱ هزار و ۱۸۸ هزار تن ذرت برداشت شده است.

به گزارش بازار؛ علی خدارحمی از دوره آموزش سیلاژ ذرت علوفه ای در همدان خبر داد و گفت: چهار هزار و ۴۱۵ هکتار ذرت علوفه ای در استان همدان کشت شده و از این سطح ۲۹۱ هزار و ۱۸۸ هزار تن ذرت برداشت شده است.

علی خدا رحمی اظهار داشت: با توجه به خشکسالی های اخیر یکی از راه های نگهداری خوراک دام سیلاژ کردن آن است.

وی افزود: در واقع سیلاژ تخمیر کنترل شده مواد رطوبت دار مثل علوفه ذرت، یونجه، جو ، سورگوم و شبدر است که غذایی بی نظیر برای انواع دام به حساب می آید.

خدارحمی اضافه کرد: زمان نگهداری این خوراک ها با استفاده از تخمیر طولانی تر شده و همچنین مواد مفید انرژی زا به منظور تقویت دام را در خود دارد.

وی گفت: علوفه های سیلاژ شده را می توان تا مدت های طولانی استفاده کرد و این انتظار را داشت که ارزش غذایی علوفه زیاد تغییر نکند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: دامداران هر ساله نیاز علوفه ای خود را از زمان برداشت محصول از طریق سیلاژ ذرت علوفه ای تامین می کنند و به همین منظور دوره آموزشی آماده سازی سیلوی ذرت علوفه ای برای دامداران استان برگزار شد.

کد خبر: ۱۸۹٬۲۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha