۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹
افزایش ۴برابری کود یارانه ای به کشاورزان گلستانی
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان:

افزایش ۴برابری کود یارانه ای به کشاورزان گلستانی

گرگان- ضیایی، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان از اختصاص سهمیه ۱۱ کیسه کود در هر هکتار به کشاورزان گلستانی خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

سید صمد ضیایی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال های گذشته برای هر هکتار چهار و یا پنج کیسه کود در اختیار کشاورز قرار می گرفت که امسال سه کیسه کود فسفاته، دو کیسه کود پتاسه، شش کیسه کود ازته در اختیار کشاورز قرار می گیرد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در پاسخ به اینکه برخی معتقدند که عده ای به نام کشاورز کود را دریافت کرده و در بازار آزاد می فروشند، گفت: هیچ کشاورزی سهمیه کود خود را نمی فروشد چرا که اگر از کود استفاده نکند عملکرد محصول خوبی نخواهد داشت.

ضیایی با بیان اینکه مخاطب سازمان جهاد کشاورزی کشاورز و دامدار است و به اشخاص عادی خدمات نمی دهد، گفت: سهمیه کود استان مشخص است و برای سال جاری بالای ۱۸۳ هزار و ۹۰۰ تن است.

وی ادامه داد: ۱۳۱ هزار و ۹۵۰ تن کود ازته یا اوره، ۲۸ هزار و ۵۳۷ تن کود فسفاته و ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن کود پتاسه برنامه ابلاغی کود در سال جاری برای گلستان است، این رقم نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است که نشان می دهد استقبال کشاورزان از کود بیشتر شده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان افزود: هرچند که مصرف کود برای کشاورزان هزینه دارد ولی در برداشت محصول باعث افزایش بهره وری در واحد سطح می شود.

وی با بیان اینکه امسال در تلاش هستیم که رتبه تولید گندم خود را به جایگاه اول و یا دوم کشور برسانیم، گفت: کودها در مبادی و مقصدها نمونه گیری می شود و شماره ثبت و شماره پروانه بهره برداری که مورد تایید موسسه تحقیقات خاک است، توزیع می شود.

ضیایی با تاکید بر اینکه تمام کودهای تهیه شده توسط این شرکت استاندارد است، ادامه داد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از مکانی که کود تحویل می گیرد ۱۰۰ درصد مورد تایید است.

وی تصریح کرد: ۱۲۷ کارگزاری مجاز در سطح استان گلستان وجود دارد که کشاورزان می توانند کودهای خود را از آنجا تهیه کنند و نسبت به استاندارد بودن کودها مطمئن باشند.

وی در خاتمه یاد آور شد: برای دریافت و توزیع کود سه سامانه حمل و نقل، پهنه بندی و پایش وجود دارد که همه موارد در این سامانه ها به صورت الکترونیکی ثبت و قابل پیگیری است.

کد خبر: ۱۸۹٬۲۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha