۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۹
سهمیه خمیرمایه نانوایی های گلستان کاهش نیافته است
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان:

سهمیه خمیرمایه نانوایی های گلستان کاهش نیافته است

گرگان- پهلوانان، مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: سهمیه دولتی خمیرمایه نانوایی های گلستان کاهش نیافته و اگر نانوایی ها بیشتر از آن مصرف کنند باید خودشان مقدار اضافی را خریداری کنند.

حسین پهلوانان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سهمیه خمیرمایه هر نانوایی با توجه به پخت هر واحد صنفی مشخص است و با توجه به هر دور خمیر کردن حدود ۵۰ تا ۶۰ گرم به صورت استاندارد لازم است که به صورت دولتی به نانوایی ها داده شده است.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: یک نانوا با توجه به نوع پخت یا تسریع در آماده سازی خمیر آن، ممکن است از میزان خمیرمایه بیشتری استفاده کند که باید این مقدار اضافی را خودش تهیه کند.

وی گفت: با توجه به اینکه برند خمیرمایه قدس رضوی در بین نانوایی های گلستان کشش بهتری دارد ممکن است در بازار افزایش قیمت داشته باشد.

پهلوانان تصریح کرد: پیگیری های لازم را انجام داده و با خراسان رضوی مکاتبه داشتیم تا به استان کمک شود و سهمیه بیشتری به گلستان اختصاص یابد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی گلستان افزود: اگر نانوایی ها خمیر مایه نان را بیشتر از قیمت مصوبی که از سوی سازمان حمایت در سامانه ۱۲۴ ثبت شده، می خرند می توانند از طریق مراجع ذی ربط شکایت و پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه نانوایی ها می توانند از برندهای دیگر خمیرمایه موجود در بازار استفاده کنند، گفت: مسئولیت نظارت بر قیمت و توزیع مناسب در بازار با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است که باید جوابگو باشد.

پهلوانان ادامه داد: هزینه های نیروی کارگری، اجاره مغازه و بیمه و قیمت سبوس در سال جاری افزایش یافته و به همین دلیل دولت به نانوایی های آزاد هفت درصد و به نانوایی های دولتی ۱۵ درصد از میزان فروش را به صورت نقدی به عنوان کمک هزینه روزانه به نانوایی ها پرداخت می کند.

کد خبر: ۱۸۹٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha