۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
پتانسیل اصفهان برای جذب توریسم در فصول سرد سال|زیرساختهای مناسب فراهم شود
یک کارشناس اکوتوریسم مطرح کرد؛

پتانسیل اصفهان برای جذب توریسم در فصول سرد سال|زیرساختهای مناسب فراهم شود

اصفهان - مظفری؛ کارشناس اکوتوریسم گفت: اصفهان از جمله استانهایی است که با شروع فصل سرد دچار رکود مسافرت و جذب توریست می شود در حالی که پتناسیل‌های گردشگری بالایی در این زمینه دارد.

علی مظفری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سرمایه گذار به دنبال افزایش سرمایه است نه به دنبال فرهنگ سازی و بسترسازی و این وظیفه بخش‌های دولتی است که فرهنگ‌سازی و بسترسازی در این بخش را انجام دهد.

وی پیرامون جاذبه‌های طبیعی استان اصفهان در فصول سرد سال بیان کرد: گردشگری زمستانی آنچنان که باید و شاید در سال های قبل مورد توجه نبوده و به همین دلیل زیرساخت های آن آنچنان توسعه نیافته است.

کارشناس اکوتوریسم افزود: اصفهان از جمله استان هایی است که با شروع فصل سرد دچار رکود مسافرت و جذب توریست می شود و دلیل این موضوع هم به خاطر نبود اطلاعات کافی درباره تفریحات زمستانه ای است که در این استان وجود دارد.

نبود زیرساخت های مناسب هم برای توسعه توریسم زمستانه

وی با تاکید بر اینکه البته نمی توان از نبود زیرساخت های مناسب هم برای توسعه توریسم زمستانه در اصفهان گذشت، ادامه داد: ما باید برنامه ریزی مناسبی برای رونق توریسم زمستانه داشته باشیم تا رونق توریسم در فصل سرد را نیز شاهد باشیم و بتوانیم از آن بهره برداری کنیم.

مظفری، اصفهان را استانی پر پتانسیل برای جذب توریسم در فصول سرد دانست و گفت: اقتصاد اصفهان می تواند از این طریق رونق یابد و شاهد کاهش بیکاری در این استان باشیم.

وی با اظهار تاسف از اینکه بیشتر سفرها در زمستان به سفرهای تجاری یا حرفه ای و یا سفرهای ضروری ختم می شود، اظهار داشت: اکثر مردم در فصل زمستان به بخش جنوبی کشور سفر می کنند در حالیکه گردشگری زمستانه جذابیت های مغفول زیادی دارد و به همین خاطر نیازمند زیرساخت هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مظفری با بیان اینکه اهمیت اکوتورسیم تا حدی است که بسیاری از کشورها، سالیانه مبالغ هنگفتی از درآمد کشورشان را برای اکوتوریسم هزینه می نمایند، گفت: تشویق سرمایه گذاران برای ورود به بخش جذب اکوتوریسم مستلزم توسعه زیرساخت‌های این بخش از صنعت گردشگری است.

کد خبر: ۱۸۹٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha