۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
۱۸ درصد مازوت کشور را نیروگاه های برق مصرف می‌کنند
معاون راهبری شرکت تولید مادر تخصصی نیروی برق حرارتی:

۱۸ درصد مازوت کشور را نیروگاه های برق مصرف می‌کنند

نکا- معاون راهبری شرکت تولید مادرتخصصی نیروی برق حرارتی گفت: ۱۸ درصد مازوت تولیدی کشور در نیروگاه‌های برق مصرف می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از نیروگاه نکا، ناصر اسکندی در بازدید از نیروگاه نکا بابیان این نکته که ۱۸درصد مازوت تولیدی کشور در نیروگاهها مصرف می شود، بیان داشت: از مجموع ۱۴ نیروگاهی که مازوت مصرف می کنند ۱۷ درصد مازوت مصرفی نیروگاه ها یعنی سه درصد مازوت تولیدی کشور در نیروگاه نکا مصرف می شود.

وی گفت: البته نظر ما براین است که از سوخت گاز استفاده کنیم ولی برای استمرار تولید برق باید از مازوت استافده کنیم.

وی با اشاره به تولید قطعات ساخت داخل بیان کرد: با استفاده از تجربیات، حضور درپای دستگاه های تولید و شناسایی نقات ضعف قطعات می توانیم با کمک شرکت های دانش بنیان قطعات را تولید کنیم که این کمک ها ماندگار است و کشور را از تامین این قطعه بی نیاز می کنیم.

حسینعلی تازیکی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت مدیریت تولید برق نکا تولید برق را زیر ساخت همه زیر ساخت ها دانست و گفت: تولید برق نه تنها به معیشت مردم گره خورده بلکه امنیت کشور وابسته به آن است.

عبدالرسول پیشاهنگ مدیرعامل شرکت تولید مادر تخصصی نیروی برق حرارتی نیز در حاشیه بازدید از طرح توسعه سیکل ترکیبی و نشست با عوامل اجرایی، نظارتی و بهره برداری طرح با تشکر از وزیر نیرو، برنامه ریزی و همت و تلاش را عامل اصلی پشت سر گذاشتن پیک تابستان دانست و گفت: با عشق ایثارگرانه همکاران در صنعت برق و با برنامه ریزی دقیق در تعمیرات واحدهای نیروگاهی، حضور و هماهنگی منظم و روزانه، به منظور هماهنگی در رفع ناترازی ۲۰ هزار مگاواتی در اول تابستان و تغییر در روند تعطیلات صنایع از آخر هفته به یکی از روزهای وسط هفته درساعت پیک مصرف توانستیم دسیسه و شایعه دشمن را نقش برآب کنیم.

وی افزود: به رغم افزایش مصرف ۱۳ تا ۲۰ درصدی برق شرکت‌های فولادی و سیمان درصدی نسبت به سال گذش و علیرغم وجود مشکلات، پیک تابستان را با موفقیت پشت سر گذاشتیم.

پیشاهنگ، داشتن واحدهای آماده و بهره بردار خوب و ورزیده را از عوامل انتخاب نیروگاه نکا در طرح توسعه سیکل ترکیبی بیان داشت و گفت: توسعه برق به دلیل مسیرهای جنگلی و مزارع در استان مازندران سخت است ولی شرایط آماده و ویژگی‌های نیروگاه نکا و عنایات خداوند در صدور مجوز شورای اقتصاد باعث شد تا این نیروگاه را برای طرح توسعه سیکل ترکیبی انتخاب کنیم و امروزه شاهد پیشرفت کار آماده سازی توسعه سیکل ترکیبی هستیم.

کد خبر: ۱۸۹٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha