۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
آشنایی با دعاوی ملکی و بهترین وکیل ملکی

آشنایی با دعاوی ملکی و بهترین وکیل ملکی

دعاوی ملکی از دعاوی رایج مطروحه در مراجع قضایی است. به طور کلی این دعاوی به سه نوع حقوقی، کیفری و ثبتی تقسیم بندی می شوند.

بازار; گروه راه و مسکن: دعاوی ملکی از دعاوی رایج مطروحه در مراجع قضایی است. به طور کلی این دعاوی به سه نوع حقوقی، کیفری و ثبتی تقسیم بندی می شوند. وکیل ملکی شخصی است که تجربه ،تخصص ،دانش و تبحرخاص و لازم را در زمینه ی دعاوی حقوقی و یا کیفری مربوط به املاک و اموال غیر منقول را دارا باشد و بصورت تخصصی در این وادی فعالیت بنماید . در حقیقت با توجه به گستردگی عالم حقوق و اقسام مختلف دعاوی در حوزه های مختلف باید بسیار به این نکته توجه نمود که در خصوص هر موضوع حقوقی بایستی به وکیل متخصص در آن حوزه مراجعه نمود و حوزه ی املاک و دعاوی ملکی نیز از این امر مستثنی نمی باشد.

در بسیاری از مواقع دعاوی ملکی در بردارنده امور حقوقی تخصصی مثل اثبات مالکیت است. در چنین حالتی ممکن است احساس کنید به مشورت با یک وکیل نیاز دارید. برای مشاوره حقوقی و انتخاب وکیل در مورد دعاوی ملکی باید توجه داشت که وکیل دعاوی ملکی باید در حوزه های متعدد و گوناگونی تخصص داشته باشد. آگاهی و تسلط بر موضوعات حقوقی مختلفی مثل مقررات ثبتی، قوانین شهرداری و ضوابط ساختمان سازی از ویژگی های وکیل دعاوی ملکی است.

چرا به وکیل ملکی نیاز داریم؟

۱. به دلیل دانش حقوقی بالا بهترین راهکار را برای شما در نظر می گیرد.

۲. با توجه به تجربه ای که دارد ، می تواند یک دادخواست حرفه ای تنظیم نماید.

۳. یک وکیل ملکی خوب به دلیل فن بیانی که دارد ، می تواند در دادگاه از شما دفاع کند.

۴. دیگر نیازی نیست شما خود شخصا به دادگاه مراجعه کنید.

۵. وکیل روند رسیدگی به پرونده ها را می داند و این کمک می کند که از کجا شروع کند.

انواع دعاوی ملکی

املاک و ابنیه از ارزشمندترین دارایی های بشر است. از همین خاطر در طول تاریخ این اموال موضوع و موجب اختلافات بیشماری بوده اند. در حقوق کنونی ایران به طور کلی دعاوی ملکی در سه دسته دعاوی حقوقی، دعاوی کیفری و دعاوی ثبتی جای می گیرند.

دعاوی ملکی حقوقی

منظور از دعاوی ملکی حقوقی آن دسته از دعاوی است که در دادگاه های حقوقی و برای احقاق حقوق شخصی افراد، مثل مالکیت و تسلیط مطرح می شوند. همانطور که اشاره شد اموال غیر منقول یا املاک، از مهمترین و با ارزش ترین اموال آدمی هستند. بنابراین انواع دعاوی حقوقی که ممکن است در مورد یک ملک در مراجع قضایی مطرح شود ممکن است بسیار متعدد و پیچیده باشد. برخی از این دعاوی عبارتند از دعوای خلع ید، دعوای ابطال قرارداد،دعوای فسخ قرارداد، دعوای سرقفلی و ... . به دلیل پیچیدگی این نوع از دعاوی در بسیاری از این موارد به مشورت با وکیل حقوقی نیاز پیدا خواهید کرد. به عنوان بهترین وکیل ملکی تهران مجموعه حقوقی وکیل آتی ارائه دهنده انواع خدمات مشاوره ای از قبیل مشاوره حقوقی تلفنی و آنلاین به صورت بیست و چهار ساعته در خصوص دعاوی ملکی می باشد.

آشنایی با دعاوی ملکی و بهترین وکیل ملکی

دعاوی ملکی کیفری

معمولاً دعاوی ملکی کیفری وقتی مطرح می شود که شخصی متهم به ارتکاب یکی از جرایمی باشد که به موجب قوانین کیفری برای آن مجازات تعیین شده است. این جرایم از زمره جرایم علیه اموال به شمار می آید.نظیر جعل اسناد ملکی،خیانت در امانت،معامله مال متعلق به غیر، تبانی در معاملات ملکی دولتی وکلاهبرداری در معاملات ملکی

دعاوی ملکی ثبتی

دعاوی ملکی ثبتی معمولاً مطابق با قانون ثبت اسناد و املاک مصوب سال ۱۳۱۰ مطرح می شوند. امور ثبتی از امور مهم و تخصصی حقوقی بشمار می آید. به طوری که پیشنهاد می شود قبل از انجام هر اقدامی در خصوص دعاوی ملکی ثبتی با یک وکیل پایه یک دادگستری مشورت کنید. جهت مشورت حقوقی تلفنی و آنلاین با بهترین وکیل ملک تهران و واسپاری دعاوی ثبتی، با مجموعه حقوقی وکیل آتی تماس حاصل فرمایید. در ادامه به برخی از مهمترین دعاوی ملکی ثبتی اشاره خواهد شد:

دعوای ابطال سند معامله معارض؛ معامله معارض موضوع ماده ۱۱۷ قانون ثبت اسناد و املاک است. این دعوا در موقعیت مطرح می شود که کسی نسبت به یک ملک چند معامله انجام دهد که با همدیگر معارض باشند. مثلاً ملکی را که در رهن است بدون قید در رهن بودن آن به اجاره دهد.

دعوای افراز ملک؛ دعوای ملکی افراز در مواردی پیش می آید که یک مال غیر منقول به طور اشاعه در مالکیت چند شریک باشد. در این صورت با وجود شرایطی هر یک از شرکا می توانند تقسیم مال به صورت افراز را تقاضا کند. افراز مال مشاع به معنای این است که سهم هر یک از شرکا از دیگری مشخص شده و به عبارت دیگر اشاعه مال از بین برود.

دعوای اعتراض ثالث اجرایی، یا دعوای توقیف عملیات اجرایی؛ این دعوا مربوط به زمانی است که در فرایند رسیدگی حقوقی، ملکی توقیف شود که شخص ثالثی بر آن ادعای حقی از قبیل مالکیت می کند. در این صورت وی می تواند با ارائه اسناد و مدارک مالکیت خود، از اجرای رایی که در فرایند رسیدگی حقوقی صادر شده است جلوگیری کند.

برخی از دیگر دعاوی ملکی ثبتی عبارتند از: دعوای ابطال سند رسمی، دعوای ابطال اجرائیه ثبتی املاک مرتبط و دعوای ابطال مراحل ثبتی ( باطل شدن ساز و کار کمیسیون های مختلف).

بهترین وکیل ملکی

وکیل ملکی باتجربه می‌داند مبنای ارزش معاملاتی املاک چیست و کجا ماده ۱۰۰ قانون شهرداری و یا تبصره های آن کابرد دارد و کجا ماده ۶۴ قانون مالیات های مستقیم؛ لذا زمان مناسبی را برای ابراز ادله های خود و اظهارات خود در نظر می گیرد تا حق موکلش به علت استفاده نابجا ضایع نگردد. چگونگی و نحوه طرح دعوا از اهمیت بالایی برخوردار است و در روند دادرسی در تعیین محدوده حقوق اصحاب دعوی اثر اساسی دارد، بنابراین برای اینکه دعوا در روند و مراحلش دچار مشکل ناخواسته ناشی از بی تجربگی نباشد، ضروری است که موضوعات و دعاوی ملکی، را فردی بررسی، برنامه ریزی و رسیدگی نماید که در این دعاوی متخصص و با تجربه باشد. برای دریافت مشاوره حقوقی در حوزه دعاوی ملکی با وکلای مجرب مجموعه وکیل آتی تماس بگیرید.

کد خبر: ۱۸۹٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha