۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
ارزش دلاری کالاهای صادراتی در استان سمنان ۴۳ درصد افزایش یافت
معاون سازمان صمت استان سمنان:

ارزش دلاری کالاهای صادراتی در استان سمنان ۴۳ درصد افزایش یافت

سمنان – معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بابیان اینکه ارزش دلاری کالاهای صادراتی در استان ۴۳ درصد افزایش یافت، گفت: طی سال گذشته ۲۶۸ هزار تن کالا از این استان صادرشده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا مداح ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته ۲۶۸ هزار تن کالا از استان سمنان صادرشده است، اظهار داشت: این میزان کالای صادراتی ۲۴۰ میلیون دلار ارزش دارد که در مقایسه با سال ۹۷ با افزایش ۴۳ درصدی مواجه شدیم.

وی با تأکید بر اینکه این میزان صادرات توسط ۱۱۵ شرکت تولیدی در استان انجام‌شده است، تصریح کرد: متوسط ارزش دلاری هر تن کالای صادراتی در استان ۸۹۲ دلار است که نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل ۶۱ درصد رشد داشته است.

صادرات کالا از استان سمنان به ۴۸ کشور جهان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه طی این مدت ۱۲۸ قلم کالا از گمرک استان صادرشده است، خاطرنشان کرد: شمش سرب، سود سوزآور، محصولات یک‌بارمصرف، هیدروکربن سبک، کابل، فرو سیلیسیوم، کولرآبی، پودر لباس‌شویی و قطعات و اجزا از آهن و فولاد مهم‌ترین کالاهای صادراتی این استان محسوب می‌شوند.

مداح در ادامه با اشاره به اینکه کرک و پشم حلاجی‌شده، سیمان، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات نیز از دیگر کالاهای صادراتی است، تصریح کرد: این کالاها به ۴۸ کشور جهان مانند عراق، ترکیه، هند، ایتالیا، ارمنستان، گرجستان، هنگ‌کنگ، ازبکستان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، اندونزی و غیره صادرشده است.

وی بابیان اینکه در این مدت در حوزه واردات ۲۲ هزار تن کالا به استان سمنان واردشده است، تأکید کرد: ارزش دلاری این میزان کالای وارداتی طی سال گذشته ۶۱ میلیون دلار برآورد شده است.

واردات کالا از ۲۰ کشور جهان به استان سمنان

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: عمده‌ترین کالاهای وارداتی شامل اجزا و قطعات ماشین و دستگاه‌های برقی، ماشین‌آلات نانوایی و شیرینی‌پزی، کائوچوی اتیلن، ماشین‌آلات و دستگاه‌های تهیه لبنیات، پنبه حلاجی نشده یا شانه نزده، اجزا قطعات ترانسفورماتورها، پروپیلن، لقا کننده‌ها و مبدل‌های استاتیک برقی، تنظیم‌کننده ولتاژ و روغن ترانسفورماتوراست.

مداح با اشاره به اینکه میانگین ارزش دلاری هر تن کالای وارداتی در استان دو هزار و ۷۴۶ دلار است، یادآور شد: این مقدار کالاهای وارداتی از ۲۰ کشور جهان از قبیل کشورهای ترکیه، چین، ازبکستان، ایتالیا، آلمان، بلژیک، هلند، امارات متحده عربی و غیره به گمرک استان وارد می‌شود.

کد خبر: ۱۸٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha