۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶

سهمیه کپسول گاز مایع خانوارهای فاقد شبکه گاز طبیعی مشخص شد

سهمیه کپسول گاز مایع خانوارهای فاقد شبکه گاز طبیعی مشخص شد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در سامانه سدف به هر خانواری که به هر دلیلی از گاز طبیعی استفاده نمی‌کند یا گاز به محل سکونت آن‌ها نرسیده است، ماهانه ۴ کپسول ۱۱ کیلویی تخصیص پیدا می‌کند.

به گزارش بازار، علی اکبر نژادعلی با اشاره به برآورد شدن نیاز نیروگاه‌های کشور به تامین سوخت در دوره سرد سال گفت: مخازن نیروگاه‌ها در حد امکان تغذیه شده اند و ذخیره سازی سوخت مایع در انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز به میزان مناسبی انجام شده است و امیدواریم که امسال چالش اساسی در سوخت رسانی به نیروگاه‌ها نداشته باشیم.

وی در خصوص آمار و ارقام مربوط به ذخیره سوخت زمستانی در نیروگاه‌ها و انبارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: در حال حاضر، تقریبا شرایط ذخیره سازی سوخت مایع با شرایط سال گذشته برابری می‌کند.

این مقام مسئول درباره برنامه وزارت نفت برای جلوگیری از وقوع مشکل در سوخت رسانی به ناوگان حمل و نقل در زمستان هم گفت: در این حوزه، اقدام ویژه‌ای که انجام شده، این است که ذخیره سازی مناسب در انبارهای مناطق سرد کشور انجام شده است.

وی همچنین درباره تامین سوخت خانوارهای فاقد دسترسی به شبکه گاز هم گفت: توزیع الکترونیکی گاز مایع تقریبا از اردیبهشت سال ۹۹ آغاز شده و در سامانه سدف به هر خانواری که به هر دلیلی از گاز طبیعی استفاده نمی‌کند یا گاز به محل سکونت آن‌ها نرسیده است، ماهانه ۴ کپسول ۱۱ کیلویی تخصیص پیدا می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اضافه کرد: این تخصیص به صورت اعتباری است و از طریق پوزهای بانکی که در اختیار شرکت‌های توزیع کننده و تاسیسات گازرسانی و ناوگان توزیع گاز مایع قرار دادیم، روی کارت‌های بانکی که با سیستم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در ارتباط است، این میزان تخصیص، قابل برداشت است.

وی درباره علت در نظر گرفتن عدد ۴ کپسول گاز مایع برای هر خانوار نیز توضیح داد: این مسئله بر اساس جلسات کارشناسی صورت گرفته، اما این عدد می‌تواند در شهرستان‌هایی که نیاز بیشتری دارند، متغیر باشد که شورای تامین هر استان در این باره تصمیم گیری خواهد کرد.

نژادعلی در خصوص قیمت کپسول‌های گاز مایع نیز تاکید کرد: این قیمت‌ها بر اساس نرخ مصوبی است که شورای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان ابلاغ می‌کند و تعیین نرخ آن با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارتباطی ندارد. بر اساس آخرین مصوبه شورای حمایت در تیرماه سال جاری، قیمت هر کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع، ۲۲ هزار تومان است که ثبت نام برای دریافت آن از طریق پنجره واحد خدمات دولت هوشمند که سامانه سدف به آن متصل شده، ممکن خواهد بود.

بر این اساس، آن دسته از خانوارهایی که فاقد دسترسی به شبکه گاز طبیعی هستند و تاکنون برای دریافت کپسول گاز مایع اقدام نکرده اند، می‌توانند در سامانه سدف به نشانی newtejaratasan.ir یا پنجره واحد خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir ثبت نام کنند.

کد خبر: ۱۸۹٬۰۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha