۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
چالش مهاجرت تیم‌های استارتاپی اصفهان به پایتخت
مدیرعامل مرکز نوآوری هاب اصفهان خبر داد؛

چالش مهاجرت تیم‌های استارتاپی اصفهان به پایتخت

اصفهان - کرمی، مدیر عامل مرکز نوآوری هاب اصفهان گفت: اصفهان یکی از بهترین بازارها را در بین شهرهای ایران دارد اما به دلیل توان پرداختی متفاوت و نبود فرهنگ کار جمعی شاهد چالش مهاجرت در این بخش هستیم.

مهران کرمی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: وقتی در مورد اکوسیستم صحبت می کنیم باید به این مهم توجه داشته باشیم که اکوسیستم اجزای مختلف و متفاوتی دارد و وقتی می تواند به بلوغ برسد که تمام اجزای آن سطح مناسبی از آمادگی و بلوغ حداقلی برخوردار باشند.

وی گفت: بر این اساس نمی توان گفت که اکوسیستم در یک بعد بسیار قوی و در بعد دیگر ضعیف باشد و برای مثال بگوییم ما در آن بعد خاص در اصفهان بسیار قوی و پیشرو هستیم. در واقع تک تک بخش ها باید متناسب با هم پیش بروند و این تناسب است که میتواند به شکوفایی یک اکوسیستم کمک کند.

مدیرعامل مرکز نوآوری هاب اصفهان با بیان این که نکته مهم این است که در یک اکوسیستم در کنار سایر اجزا افراد و سازمان های ذی‌ربط هم باید از آمادگی لازم برخوردار باشند، ادامه می دهد: متاسفانه در اصفهان و دیگر شهرهایی به نسبت تهران دارای ارکان تثبیت شده در حوزه اکوسیستم استارتاپی نیستند بیش از هر چیز شاهد چالش نیروی انسانی هستیم.

مهاجرت تیمی به پایتخت

وی تاکید کرد: در سال های گذشته موضوع مهاجرت نیروی انسانی از اصفهان به تهران و دیگر شهرها چالش اساسی استان بود اما در سال های اخیر شاهد مهاجرت تیم های استارتاپی به صورت کامل به تهران و دیگر نقاط هستیم.

کرمی گفت: این موضوعی حائز اهمیت این است که برای کنترل این چالش مهم نیاز است سایر ارکان اکوسیستم استارتاپی اصفهان نیز به بلوغ برسد و متاسفانه تا کنون محقق نشده است.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه به نظر من اصفهان یکی از بهترین بازارها را در بین شهرهای ایران دارد اما در نهایت به دلیل توان پرداختی متفاوت سرمایه گذاری‌ها، فرهنگ کار و دیگر موضوعات ما شاهد بیشتر شدن چالش مهاجرت تیم ها هستیم.

مدیرعامل مرکز نوآوری هاب اصفهان ابراز کرد: در کنار این موضوع در شهرهایی مانند اصفهان ما نیاز بیشتری به نهادهایی مانند استارتاپ استودیو داریم که بتوانند با حمایت، آموزش و منتورینگ ابعاد مختلف این اکوسیستم را ارتقا دهند.

وی بیان کرد: از سمت دیگر موضوع ارکان های قانونی است که منوط به یک شهر خاص نیست و برای همه عمومیت دارد و در اصفهان نیز دولت به عنوان نهاد قانون گذار که نقش تسهیلگری دارد، دارای اهمیت ویژه ای است.

کرمی گفت: اگر بخواهیم با دید یک اکوسیتسم کارآفرینی به یک شهر نگاه کنیم قطعا در برخی ارکان و اجزا مانند پرورش نیروهای انسانی توانمند، ساز وکارهای کسب وکاری، حمایتی و سرمایه گذاری بر استارتاپ ها، نیاز مبرم وجود دارد. برای مثال بهره بردار محصول یا خدمات برخی از استارتاپ ها نهادهای دولتی هستند که عموما این همکاری و تعامل موثر شکل نمی گیرد. تمام اینها مواردی است که باعث چالش می شود.

کد خبر: ۱۸۸٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha