۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
قانون کار باید متناسب با نیازهای کنونی جامعه کارگری مورد بازنگری قرار گیرد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

قانون کار باید متناسب با نیازهای کنونی جامعه کارگری مورد بازنگری قرار گیرد

گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: بیش از سه دهه از تدوین و تصویب قانون کار می‌گذرد و باید متناسب با نیازهای کنونی جامعه کارگری بازنگری شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین گودرزی، در مورد ضرورت بازنگری قانون کار متناسب با وضعیت اجتماعی و اقتصادی موجود به عنوان یکی از مطالبات کنونی جامعه کارگری کشور، گفت: اصلاح قانون کار یکی از اولویت‌های کنونی کشور و از ضرورت‌های موجود است که باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد چراکه متن این قانون در دهه ۶۰ تدوین و تصویب شده و در حالی بیش از سه دهه از این اتفاق می‌گذرد که در بسیاری از فضاهای کار و کارگری مسائل نوپدیدی وجود دارد که نیازمند ارائه راهکاری قانونی هستند.

گزارش‌ها حاکی از عدم اجرای بخش اعظمی از قانون کار است
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هم‌اکنون قانون کار نیازمند به‌روزرسانی است کمااینکه در نشست اخیر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مطالبات اصلی نمایندگان این بود که وزیر برای تسریع روند ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس برای بروزرسانی قانون کار ورود پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: اصلاح قانون کار اقدام مهمی است که حوزه بسیار وسیعی را نیز در برمی‌گیرد ضمن اینکه قانون کنونی نه تنها پاسخگوی نیازهای جدید جامعه کارگری نیست، بلکه گزارش‌ها نشان می‌دهد که بخش اعظمی از آن نیز اجرا نمی‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بی‌تردید بخش زیادی از مشکلات جامعه کارگری ناشی از عدم اجرای قانون کار است که باید با همکاری دولت در قالب ارائه لایحه برای بروزرسانی این قانون متناسب با نیازهای کنونی جامعه کارگری در جهت رفع آنها اقدام شود.

کد خبر: ۱۸۸٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha