۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
روغنی ها به دنبال ورود به بازارهای صادراتی
دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن نباتی خبر داد

روغنی ها به دنبال ورود به بازارهای صادراتی

صدور مجوز صادرات روغن نباتی خبر خوبی برای این صنعت خواهد بود؛ چرا که تولیدکنندگان روغن نباتی تا قبل از این اجازه صادرات نداشتند و ورود به بازارهای صادراتی فرصت خوبی برای این صنعت خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، هوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان روغن نباتی با اشاره به پیگیری های این انجمن جهت دریافت مجوز صادرلت، بیان کرد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و افزایش قیمت روغن نباتی در ماه های اخیر، اثر چشمگیری بر مصرف روغن نباتی در کشور داشت. تا جایی که تولید و توزیع روغن نباتی در کشور که ماهانه ۱۷۰ الی ۱۸۰ هزار تن بود، بعد از آزادسازی قیمت ها در سه ماه اخیر، ماهانه به ۱۲۵ الی ۱۳۵ هزار تن رسیده است.

بیرشک اضافه کرد: در نظر داریم کاهش تقاضای داخلی را از طریق ورود به بازارهای صادراتی جبران کنیم و به همین دلیل هم پیگیر اخذ مجوز صادرات روغن نباتی هستیم. صدور مجوز صادرات روغن نباتی خبر خوبی برای این صنعت خواهد بود؛ چرا که تولیدکنندگان روغن نباتی تا قبل از این اجازه صادرات نداشتند و ورود به بازارهای صادراتی فرصت خوبی برای این صنعت خواهد بود.

وی در ادامه در رابطه با تاثیر کاهش قیمت روغن خام در بازارهای جهانی بر حاشیه سود تولیدکنندگان روغن نباتی اظهار کرد: اگرچه قیمت روغن خام در بازارهای جهانی افت زیادی داشت، اما بخشی از این کاهش قیمت جبران شده و اخیراً قیمت‌ها کمی افزایش یافته است. اما به نظر می‌رسد کاهش قیمت روغن خام در بازارهای جهانی تاثیر با اهمیتی بر افزایش حاشیه سود شرکت های تولید کننده روغن نباتی ندارد و سود روغنی ها تفاوت با اهمیتی با پیش بینی EPS نخواهد داشت. همانطور که اشاره کردم هم قیمت‌ روغن خام در بازارهای جهانی اخیراً کمی افزایش داشته و هم اینکه نرخ ارز نیمایی در زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۲۴ هزار تومان بود که در حال حاضر به حدود ۲۸ هزار تومان رسیده است. بنابراین می توان گفت اثر افزایش نرخ ارز نیمایی تا حدودی تاثیر کاهش قیمت روغن خام در بازارهای جهانی را پوشش داده است.

کد خبر: ۱۸۸٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha