۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
عدم توزیع مناسب کود شیمیایی کاهش میزان تولید محصولات استراتژیک را به همراه دارد
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

عدم توزیع مناسب کود شیمیایی کاهش میزان تولید محصولات استراتژیک را به همراه دارد

زارعی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: عدم استفاده از کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه برای کشت پاییزه باعث می‌شود تا میزان بهره‌وری و برداشت محصولات کشاورزی کاهش پیدا کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، منصورعلی زارعی کیاپی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت توزیع کودهای فسفاته و پتاسه بین کشاورزان، گفت: عمده مشکلات کشاورزان در زمینه تامین کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه است هرچند طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت کود اوره نیز بودیم.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه با قیمت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان تولیدکننده محصولات استراتژیک قرار میگیرد، ادامه داد: عدم استفاده از کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه برای کشت پاییزه باعث می‌شود تا میزان بهره‌وری و برداشت محصولات کشاورزی کاهش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در چندین نشست کمیسیون کشاورزی در خصوص توزیع و تامین کودهای شیمیایی مباحثی مطرح شد، عنوان کرد: میزان توزیع کودهای فسفاته و فسفاته ایده‌آل نیست اما کم و بیش به دست کشاورزان می‌رسد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حالی که باید در سال جاری بتوانیم گندم و کلزای بیشتری تولید کنیم دولت را مجاب کرده‌ایم تا یارانه و تسهیلاتی به منظور تامین کودهای شیمیایی در اختیار کشاورزان قرار دهد، تصریح کرد: پیشنهاد داده‌ایم تا وزارت جهاد کشاورزی مبلغ کود شیمیایی را پس از تحویل محصول نهایی از مطالبات کشاورزان کسرکند، که این موضوع در برخی از مناطق اجرا می‌شود.

کد خبر: ۱۸۸٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha