۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
نفتکش فورچون  وارد داکت ایزوایکو شد
برای تعمیرات اساسی؛

نفتکش فورچون وارد داکت ایزوایکو شد

بندرعباس- نفتکش فورچون با مالکیت شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران برای انجام تعمیرات دوره‌ای خود وارد درای داک ایزوایکو شد.

به گزارش بازار، نفت‌کش فورچون (FORTUNE) برای انجام تعمیرات دوره ای وارد درای داک این مجتمع صنعتی شد.این نفت‌کش با مشخصات فنی ۱۷۶متر طول، ۳۱متر عرض، ۱۷ متر ارتفاع و ۲۵ هزار تُن وزن ناخالص یکی از پنج نفت‌کش شرکت ملی نفت‌کش ایران است که حدود سه سال پیش بعد از انجام تعمیرات در ایزوایکو جهت انجام مأموریت حمل بنزین به ونزوئلا راهی این کشور شد تا یکبار دیگر اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشند.

توانمندی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) با تعمیرات اساسی سه فروند نفتکش فورچون، فارست و فکسون که این مأموریت حساس را در دستور کار داشتند اثبات کرد پشتیبانی مطمئن و قدرتمند برای صنعت حمل و نقل دریایی کشور است، تا نمود عینی خودکفایی، خودباوری و اعتماد به نیروهای داخلی در صنعت کشتی‌سازی و صنایع فراساحلی باشد.

تعویض ورق، رنگ و سند بلاست، اورهال موتور اصلی، ماشین آلات عرشه، اکومودیشن، ژنراتورها، الکتروموتورها، پمپ‌ها و لوله‌ها، شیرآلات و استیل‌ورک از عمده تعمیراتی است که طی مدت زمان ۳۲ روز بر روی این شناور انجام می‌شود.

ایزوایکو با وسعت ۱۱۰۰ هکتار بزرگ‌ترین زیرساخت دریایی کشور محسوب می‌شود و با بهره‌گیری از کارگاه‌های منحصربه‌فرد و نیروی انسانی متخصص توانایی طراحی، ساخت و تعمیر هر سایز شناور و سازه‌ی فراساحلی را دارد.

مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در سال ۱۳۵۲ با طراحی شرکت آلمانی «بلو اند فوس» در ۳۷ کیلومتری غرب بندرعباس احداث و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌مرور بخش‌های مختلف آن به‌عنوان طرح توسعه ایجاد شد.

در این مدت این شرکت با ساخت و تحویل موفقیت‌آمیز سه کشتی اقیانوس‌پیما توانست توانایی خود را درزمینه‌ی ساخت این کلاس از شناورها به اثبات برساند و از سال ۱۳۹۶ با راه‌اندازی حوض‌های خشک (درای داک)، ایزوایکو به بالاترین ظرفیت ساخت و تعمیرات شناورها دست‌یافت.

ایزوایکو طی این سال‌ها با طراحی و ساخت سکوهای نفت و گاز نقش استراتژیک خود را در کشور به اثبات رسانده است و هم‌اکنون با دارا بودن سیستم‌های مختلف از آب‌گیری و به‌آب‌اندازی توانایی ساخت و تعمیرات هر نوع شناوری در دنیا را دارد.

مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است و تلاش می‌کند در افق ایران ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی‌سازی، سکوسازی و ترمینال‌های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.

کد خبر: ۱۸۸٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha