۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
پرداخت یارانه کشت سویا به کشاورزان با تنظیم قرارداد

پرداخت یارانه کشت سویا به کشاورزان با تنظیم قرارداد

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان با تنظیم قرارداد کشت سویا، به ازای هر هکتار سویا ۳ میلیون تومان مستقیم و ۳ میلیون تومان هم بابت افزایش بهره وری یارانه می‌گیرند.

به گزارش بازار، محمد قربانی معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی درباره یارانه کشت سویا، افزود: طبق مصوبه شورای قیمت گذاری قرار شده به ازای هر هکتار کشت سویا مبلغ ۳ میلیون تومان مستقیم و ۳ میلیون تومان هم بابت افزایش بهره وری پرداخت شود.

قربانی در همین باره گفت: دستورالعمل تنظیم شده برای استان‌ها ارسال شده با فصل کاشت و مقرر شد با کاشت، یارانه کاشت محاسبه شده در چارچوب قراردادی که کشاورزان با جهاد کشاورزی منعقد می‌کنند بر اساس آن پرداخت داریم و الان که فصل برداشت شروع شده منتظریم قراردادها اعلام بشود، میزان قراردادها و سطح زیر کشت و میزان تولید که یارانه کاشت و یارانه افزایش بهره وری را پرداخت کنیم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت خرید هم افزود: شورای قیمت گذاری حداقل قیمت تضمینی را تعیین می‌کند که ۱۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم برای سال ۱۴۰۱ است که این مبلغ تعیین و ابلاغ شده است و کارخانه‌ها می‌توانند با این قیمت یا بالاتر از این قیمت خریداری کنند، کارخانه‌ها الان ۱۸ هزار تومان خرید می‌کنند.

وی درباره قیمت سویا برای سال آینده نیز گفت: برای سال زراعی آینده ارقامی که مشخص کردیم برای سویا حدود ۲۱ هزار تومان است.

قربانی در پاسخ به اینکه از مشکلات کشاورزان گرانی و تامین کود سوپر فسفاته و اوره مورد نیاز کشت سویا است، تاکید کرد: در ارتباط با کود اوره هیچ محدودیتی وجود ندارد، چون تولید داخلی است که به اندازه کافی در اختیار داریم و هر چقدر بخواهند در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

درباره کود فسفاته و پتاسه هم موجودی کل ۸۶۱ هزار تن است که نسبت به سال قبل بیشتر است و از مهرماه توزیع کود در استان‌ها را داشتیم برای محصولات زراعی، ما محدودیتی در توزیع کود نداریم.

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به گلایه کشاورزانی که یارانه کشت سویا دریافت نکردند، تصریح کرد: هر کشاورزی که قرارداد کشت را ارائه بدهد طبق دستورالعملی که قبلا ارسال شده، یارانه کشت را دریافت می‌کند، شاید برخی کشاورزان قرارداد تنظیم نکردند، به محض ارسال اطلاعات آن‌ها از سوی استان‌ها به ستاد معاونت در جهاد کشاورزی، طبق قانون و دستورالعمل‌ها پرداخت یارانه انجام می‌گیرد.

کد خبر: ۱۸۸٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha