۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۸
اشتغال بیش از ۸ هزار بانوی فعال صنایع‌دستی در اصفهان در خطر است
کارشناس صنایع‌دستی:

اشتغال بیش از ۸ هزار بانوی فعال صنایع‌دستی در اصفهان در خطر است

اصفهان - شیردل؛ کارشناس صنایع‌دستی گفت: در حال حاضر به دلیل نبود قوانین روشن در خصوص واردات صنایع دستی اشتغال بیش از هشت هزار زن در شهر اصفهان در معرض تهدید است.

عباس شیردل در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه اصفهان شهر جهانی صنایع دستی است اما تاکنون حمایت چندانی از سوی مسئولان در این راستا انجام نشده است، اظهار کرد: باید همانند سالهای گذشته زمینه مناسبی را فراهم کنیم تا رسته های مختلف صنایع دستی به شکل علمی به نسل جوان آموزش داده شود.

وی افزود: در کنار این بسترسازی لازم است سطح دانش هنرمندان فعلی این عرصه را افزایش دهیم تا شاهد تولید صنایع دستی ارزشمند و مطابق اصول علمی و سنتی باشیم و تعداد کارهای ضعیف در این عرصه کاهش پیدا کند.

عضو اتحادیه صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان باید از صادرات صنایع دستی در حد امکان حمایت کنند، بیان کرد: اتحادیه صنایع دستی اجازه ورود به خرید و فروش و تجارت آثار صنایع دستی را ندارد و تنها می‌تواند این اقدامات را مدیریت کند.

وی تاکید کرد: با وجود شعارهای مختلف در خصوص حمایت از صنایع پاک طی چند دهه گذشته دولت‌ها هیچ اقدام خاصی برای حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع دستی انجام نداده و در مقابل انواع تسهیلات مالی و حقوقی را برای توسعه صنایع آلاینده در شهرها فراهم کرده اند.

شیردل با اشاره به اینکه صنایع دستی صنعتی پاک است که با سرمایه اندک محصولی با ارزش افزوده بالا را بدون هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست تولید می کند، تاکید می کند: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار نفر در استان اصفهان در زمینه تولید صنایع دستی به عنوان یک صنعت سبز مشغول به کار هستند.

شیردل می افزاید: دولت باید همانند کشورهای هند، چین، پاکستان و ترکیه با اعمال قانون از این صنعت حمایت کند،هم اکنون به دلیل نبود قوانین روشن در خصوص واردات صنایع دستی اشتغال بیش از هشت هزار زن در شهر اصفهان در معرض تهدید است.

صنعتگران صنایع دستی خواهان حمایت‌های قانونی

رئیس سابق اتحادیه صنایع دستی اصفهان با بیان اینکه صنعتگران صنایع دستی خواهان حمایت های قانونی دولت و مجلس و نه حمایت های مالی هستند، افزود: در واقع مجلس و دولت با اصلاح قوانین مربوط به صادرات و واردات صنایع دستی می توانند بخش زیادی از مشکلات تولید کنندگان را برطرف کنند.

کد خبر: ۱۸۸٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha