۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
۳۰ هزار کارگر ساختمانی در مازندران بیمه نیستند
در گفتگو با بازار؛

۳۰ هزار کارگر ساختمانی در مازندران بیمه نیستند

ساری- اکبری، نایب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران شمار کارگران ساماندهی شده را ۸۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ۳۰ هزار کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه هستند.

علی اکبری در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که ۴۵ هزار کارگر ساختمانی در استان تحت پوشش بیمه هستند، گفت: ۳۰ هزار نفر از کارگران پشت نوبت و صف هستند و با اصلاح ماده ۵ قانون کار بیمه می شوند.

وی از ساماندهی ۸۰ هزار کارگر ساختمانی خبر داد و گفت: این افراد در انجمن های کارگری عضو هستند و بخشی از کارگران دارای بیمه هایی نظیر باغ، باربری و غیره هستند و ۳۰ هزار نفر نیز هیچ بیمه پایه ای ندارند.

وی با بیان این که بیشترین حوادث کار در نکا گزارش شده است، گفت: حوادث ایمنی در سال های گذشته رشد یافته است و در دوران کرونا آموزش های ایمنی انجام نشد ولی بعد از کرونا تاکنون ۳۰ هزار نفر آموزش را فرا گرفتنه اند.

اکبری همکاری نکردن شهرداری ها را برای ایجاد مکان استقرار کارگران ساختمانی از جمله مشکلات بیان کرد و گفت: شهرداری ها طبق قانون موظف هستند برای کارگران ساختمانی در میادین مکان سرپوشیده ای احداث کند ولی شهرداری ها تمکین نمی کنند.

نایب رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی تصریح کرد: در شهرهای بابل و آمل شهرداری ها پای کار آمدند و برای ساخت سرپناه ویژه کارگران ساختمانی اقدام کرده اند.

کد خبر: ۱۸۸٬۷۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha