۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
تقاضای کم در مسکن آمریکا و نفت از ترس رکود تورمی
مهمترین اخبار و رویدادهای جهان در یک هفته

تقاضای کم در مسکن آمریکا و نفت از ترس رکود تورمی

اخبار هفته گذشته همچنان حاکی از ترس رکود تورمی دارد که نمود آنها در اخبار مربوط به نفت و داده های امریکای مشهود است در عین حال بازار خودرو اروپا کورسوی امیدی است در مقابل آنها

بازار؛ گروه جهان: رویدادهای هفته گذشته حول محور انتظارات اقتصاد جهانی و تقاضای نفت و همچنین انتظارات تورمی برای تعدادی از داده‌های اقتصادی در آمریکا، چین، منطقه یورو متمرکز بود.

دوشنبه ۲۳ آبان ( ۱۴ نوامبر)

صندوق پول اعلام کرد: اقتصاد جهانی با چالش‌های بزرگی روبه‌رو است ... و چشم‌انداز در حال بدتر شدن است.

صندوق بین المللی پول بر این باور است که چشم انداز اقتصاد جهانی در ماه اکتبر بیش از حد انتظار تیره و تار شده است و علت آن را انقباض پولی ناشی از تورم بالا و مداوم می داند.

همچنین در این روز اوپک مجددا پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری را کاهش داد.

اوپک در گزارش خود که روز دوشنبه منتشر شد، پیش‌بینی رشد تقاضای جهانی نفت در سال جاری را برای پنجمین بار از آوریل کاهش داد.

سه شنبه ۲۴ آبان (۱۵ نوامبر)

فروش خرده فروشی چین برای اولین بار در ۵ ماه گذشته کاهش یافت

خرده فروشی چین در ماه اکتبر برای اولین بار در پنج ماه گذشته کاهش یافت که نشانه ای از تاثیر سیاست های سختگیرانه برای مقابله با گسترش "کووید-۱۹" بر مصرف است.

اما در این روز خبر «قیمت تولید کننده در ایالات متحده کمتر از حد انتظار افزایش یافت» نیز منتشر شد.

براساس این خبر قیمت‌های تولیدکننده در ایالات متحده در ماه اکتبر کمتر از حد انتظار افزایش یافت و امیدها به کاهش تورم در این کشور را تقویت کرد.

چهار شنبه ۲۵ آبان (۱۶ نوامبر)

کاهش ناگهانی تولید صنعتی در ایالات متحده قابل تامل بود.

تولید صنعتی در ایالات متحده بر خلاف انتظارات طی ماه گذشته کاهش یافت که نشان دهنده مشکلات پیش روی این بخش است.

همچنین در خبری دیگر که در روز چهار شنبه منتشر شد، کاهش ۵.۴ میلیون بشکه ذخایر نفت آمریکا در یک هفته گذشته جلب توجه کرد. البته ذخایر نفت خام در هفته گذشته در ایالات متحده کاهش یافت، در حالی که ذخایر بنزین در همان دوره افزایش یافت.

در خبری دیگر خرده فروشی ایالات متحده در ماه اکتبر بیش از حد انتظار افزایش یافت

خرده فروشی در ایالات متحده در ماه اکتبر، پیش از فصل تعطیلات، بیش از حد انتظار افزایش یافت.

پنج شنبه ۲۶ آبان (۱۷ نوامبر)

نرخ وام مسکن آمریکا به شدت کاهش یافت و افتی بی سابقه را تجربه کرد که در ۴۱ سال اخیر تجربه نشده بود.

هزینه های وام مسکن در ایالات متحده با خوش بینی نسبت به کاهش نرخ تورم و کاهش اندازه بهره ایالات متحده، با بیشترین سرعت در ۴۱ سال گذشته کاهش یافت.

برخی بر این باورند که این کاهش به دلیل کمبود متقاضی و رکود ناشی از افزایش بی رویه قیمت ها در سالهای اخیر است و از این رو محرک تسهیلات برای مسکن برای جلوگیری از کاهش قیمت و تکرار بحران مالی ۲۰۰۸ است که از بازار مسن آغاز شده بود.

همچنین در این روز خبر افزایش فروش خودرو در اروپا برای سومین ماه متوالی قابل توجه بود.

فروش خودرو در اروپا برای سومین ماه متوالی در ماه اکتبر افزایش یافت، بازار فروش خودرو و صنعت خودرو در دوازده ماه منتهی به آگوست روندی نزولی داشته که دقیقا از همین ماه (مرداد ماه) تا کنون با برگشت مسیرنمودار فروش مواجه شده است.

خبر قابل توجه دیگر از امریکا کاهش بیکاری بود. این در حالی است که بازار فناوری این کشور با اخراج کارکنان مواجه است.

طبق آمار اعلام شده تعداد درخواست ها برای دریافت مزایای بیکاری در ایالات متحده طی هفته گذشته کاهش یافته است، به این معنی که اخراج شرکت ها همچنان کم است.

جمعه ۲۷ آبان( ۱۸ نوامبر)

صادرات بنزین چین در ماه اکتبر دو برابر شد

صادرات بنزین چین پس از این که پالایشگاه‌ها از سهمیه‌های جدید صادرات استفاده کردند، در اوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷.۴ درصد افزایش یافت.

مقامات پکن سهمیه صادراتی جدیدی را صادر کردند، که در پی آن همه فرآورده های نفتی از گازئیل تا سوخت موشک فرصت بیشتر صادراتی پیدا کردند.

در خبری دیگر در روز جمعه بیکر هیوز نوشت: تعداد دکل های حفاری نفت در ایالات متحده افزایش یافته است که احتمالا در نتیجه همین خبر و افزایش صادرات فراوردهاهی نفتی چین قیمت نفت روندی کاهشی یافته و امروز تا لحظه انتشار خبر قیمت نفت با کاهش حدود ۲.۴۰ درصدی به ۸۷.۶۲ درصد رسیده است.

کد خبر: ۱۸۸٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha