۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
مهارت‌افزایی ۳۴۰۰ کارجو در مازندران/ ۱۷ کارگاه در مناطق حاشیه تجهیز شد
در جلسه شورای مهارت مطرح شد؛

مهارت‌افزایی ۳۴۰۰ کارجو در مازندران/ ۱۷ کارگاه در مناطق حاشیه تجهیز شد

ساری - آموزش مهارت ۳۴۰۰ کارجو، تجهیز ۱۷ کارگاه مهارتی در مناطق حاشیه‌نشین مازندران و توجه به نهضت مهارت آفزایی برای جهش تولید از جمله مسائل مطرح شده در نشست شورای مهارت استان مازندران بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، حسین دروریشی مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران پیش ازظهر دوشنبه در شورای مهارت استان در سالن جلسات استانداری با اشاره به وجود ۸۶۱ آموزشگاه فنی و حرفه ای در استان برای مهارت آموزشی اظهار داشت: برای مهارت آموزی شاخه های مختلف آموزشی در حوزه کشاورزی، صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر در استان تشکیل شده است.

وی اجرای طرح تکاپو و آموزش در محیط واقعی کار را از جمله طرح های فنی و حرفه ای بیان کرد و از تجهیز ۱۷ کارگاه آموزشی در مناطق حاشیه نشین برای ارتقای مهارت آموزی خبر داد و گفت: ۲۸ استاندارد آموزشی و دو سند مهارتی نیز سال قبل در استان تشکیل شده است.

تشکیل شورای مهارت در استان سمنان

مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران با بیان اینکه مهارت شاغلان، زنان سرپرست خانوار، کارکنان وظیفه، دانش آموزان و دانشجویان از جمله وظایف این سازمان به شمار می رود به تشکیل شورای مهارت براساس نهضت مهارت افزایی اشاره و اضافه کرد: باید مهارت آموزی را به یک فرهنگ تبدیل کنیم تا با ارتقای آن معضلات اجتماعی و بیکاری کم شود.

درویشی تدوین کارویژه های مهارتی را امری مهم و ضروری بیان کرد و گفت: مهارت آموزی می تواند بهره وری تولید را تضمین و ارزش اقتصادی ایجاد کرد.

آموزش مهارتی ۳۴۰۰ کارجو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران نیز لازمه جهش تولید را داشتن نیروی انساین ماهر و کارآمد بیان کرد وبا تاکید براینکه باید از همه ظرفیت های آموزشی برای مهارت کارجویان بهره گرفت، گفت: فنی و حرفه ای امکانات و تجهیزات خوبی برای آموزش مهارت دارد.

حسن خیریان پور بهره گیری از ظرفیت های آموزش غیررسمی نظیر فنی و حرفه ای را برای مهارت افزایی نیروی انسانی و تحقق جهش تولید لازم بیان کرد و خواستار برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت های فنی و حرفه ای شد و گفت: سال قبل هزاز و ۹۵۰ نفر سهمه آموزشی ومهارتی داشتیم اما با تلاش فنی و حرفه ای استان، سه هزار و ۴۴۹ نفر آموزش های لازم را فراگرفتند که بیش از سهمیه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه باید برش دستگاهی و شهرستانی برای آموزش های مهارتی تدوین کنیم، از بخش خصوصی خواست برای تحقق این هدف برنامه ریزی کنند.

بهره گیری از نیروهای سنتی در واحدهای تولیدی

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، بهره وری و داشتن نیروهای ماهر را از لازمه های جهش تولید برشمرد و گفت: در حال حاضر از نیروهای سنتی در واحدهای تولیدی استفاده می کنیم که باید مهارت های این افراد ارتقاء یابد.

عبدالله مهاجر با بیان اینکه باید به نهضت مهارت آموزی بسیاری پیشتر باید توجه می شد، خواستار نظارت بر دستگاه های اجرایی در امر مهارتی شد و گفت: ارائه آمار درباره آموزش های مهارتی کاری از پیش نخواهد برد و آموزش نیروی کار منجر به بهره وری می شود.

وی نداشتن مهارت را یکی از حلقه های موجود در تولید و اشتغال ذکر کرد و گفت: اجرای طرح های آموزشی و نهضت مهارت افزایی می تواند پاسخگوی نیاز اشتغال استان باشد و بخش خصوصی آمادگی همکاری باید متولیان آموزش مهارت را خواهد داشت.

کد خبر: ۱۸٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha