۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۳
تقویت پیام رسان ها الزام آور شود| مجلس نمی خواهد فضای مجازی را محدود کند
نماینده مردم قائنات در گفتگو با بازار:

تقویت پیام رسان ها الزام آور شود| مجلس نمی خواهد فضای مجازی را محدود کند

اسحاقی نماینده مردم قائنات در مجلس گفت: مجلس باید تقویت پلتفرم های داخلی را برای دولت الزام آور کند.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به حمایت از کسب و کارهای فضای مجازی گفت: ما یک زمانی به دنبال راهکار و زمانی هم به دنبال پیشگیری در فضای مجازی هستیم.

وی با بیان اینکه کشور از دهه ۷۰ با برخی اغتشاشات مواجه شد، بیان کرد: این جای سوال دارد که چرا طی سالهای ۸۸ و۹۸ وقتی دیدیم که باید فضای مجازی را مدیریت کنیم،فکری برای آن نکردیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید زیرساخت پلتفرم های ایرانی را به گونه ای فراهم کنیم و به نحوی برای مردم مشوق تعیین کنیم که خود مردم به سمت آن پلتفرم ها حرکت کنند.

وی با بیان اینکه برخی از پلتفرم های داخلی ظرفیت های مناسبی دارند، بیان کرد: با این حال برخی دیگر از پلتفرم های داخلی این ظرفیت را ندارند تا بتوان برای مشاغل داخلی از آنها استفاده کرد.

نمی توانیم به مردم بگوییم پلتفرم های ایرانی آماده هستند

این نماینده مجلس بیان کرد: ما نمی توانیم به مردم بگوییم پلتفرم های ایرانی آماده هستند و اما وقتی مردم به آن پلتفرم ها مراجعه می کنند با برخی موانع رو به رو شوند.

اسحاقی با بیان اینکه هزینه های اجاره یک واحد مغازه برای فعالیت اقتصادی مردم، سنگین شده است، بیان کرد: از این رو برخی پلتفرم های خارجی به یک بستر برای اشتغالزایی تبدیل شده است. بنابراین باید به فکر این باشیم که یک مرجع، بستری برای اشتغال در فضای مجازی مردم ایجاد کند.

وی تاکید کرد: قطعا مجلس به این بخش ورود خواهد کرد لذا مجلس باید تقویت پلتفرم های داخلی را برای دولت الزام آور کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: نمی شود تنها در یک برهه از زمان و درست وقتی که با اغتشاشات مواجه می شویم بیاییم و بگوییم که باید پلتفرم های داخلی را تقویت کنیم و اما زمانی که اوضاع آرام شد، موضوعات را فراموش کنیم.

اسحاقی بیان کرد: باید یک اراده قوی در زمینه تقویت پلتفرم های داخلی ایجاد شود و ما باید در این زمینه دست به تصویب قوانین بزنیم تا دولت در این بخش مکلف به انجام وظایف خود باشد.

وی تاکید کرد: ما باید سیاست گذاری لازم را در این بخش در بودجه مدنظر قرار دهیم. همچنین ما باید در برنامه هفتم توسعه، تکمیل زیرساخت های پلتفرم های داخلی را مدنظر قرار دهیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: برخی تاکید دارند که مجلس می خواهد فضای مجازی را محدود کند که باید گفت اینطور نیست، مجلس دنبال این است که اشتغال در فضای مجازی را به گونه ای فراهم کند که مخاطبین پلتفرم های داخلی از آن رضایت داشته و از ان استقبال کنند.

کد خبر: ۱۸۸٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha