۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
رویکرد اقتصادهای نوظهور به انرژی های تجدیدپذیر؛ مشارکت اساسی برای هدایت انرژی
بازار گزارش می دهد؛

رویکرد اقتصادهای نوظهور به انرژی های تجدیدپذیر؛ مشارکت اساسی برای هدایت انرژی

اقتصادهای نوظهور در مرکز حل مشکلات مرتبط با تغییرات اقلیمی و تضمین یک گذار عادلانه قرار دارند.

بازار؛ گروه بین الملل: اقتصادهای نوظهور به طور فزاینده ای در مرکز حل تغییرات اقلیمی و تضمین یک گذار عادلانه قرار دارند. آنها در حال حاضر اثرات تغییرات آب و هوایی را احساس می کنند و اقداماتی را برای محافظت از مردم خود انجام می دهند و آنها می خواهند و باید سرمایه گذاری کنند تا بخشی از روند رهبری یک گذار عادلانه باشند.

برای حل تغییرات اقلیمی و دستیابی به یک گذار عادلانه در سراسر جهان، مهم است که به یاد داشته باشیم هیچ رویکردی برای همه وجود ندارد. هر کشور بسته به موقعیت خاص خود، ترکیبی از ابزارهای خود را برای دستیابی به انتقال انرژی به کار می گیرد و در عین حال دسترسی به انرژی قابل اعتماد، پایدار و مقرون به صرفه را برای همه افزایش می دهد.

با حضور در ۱۷۵ کشور، این دقیقا همان چیزی است که جنرال الکتریک هر روز روی آن با مشتریان و شرکای دولتی خود تمرکز می کند. این بدان معناست که دولت‌ها و شرکای شرکت‌ها باید رویکردها، سیاست‌ها و فناوری‌های خود را متناسب با نیازهای هر بازار تنظیم کنند.

در بسیاری از بازارها، کشورها در حال ایجاد زیرساخت های شبکه برق هستند تا بتوانند تولید انرژی های تجدیدپذیر را افزایش دهند. این مهم شامل انتقال زغال سنگ به گاز با استفاده از راه حل های نوآورانه مانند توربین های گازی با راندمان بالا است

در بسیاری از بازارها، کشورها در حال ایجاد زیرساخت های شبکه برق هستند تا بتوانند تولید انرژی های تجدیدپذیر را افزایش دهند. این مهم شامل انتقال زغال سنگ به گاز با استفاده از راه حل های نوآورانه مانند توربین های گازی با راندمان بالا است.

در آفریقای جنوبی، گاز ظرفیت بار پایه را برای برنامه تغییر کاربری زغال سنگ فراهم می کنند – تغییر سوخت مصرفی که انتشار گازهای گلخانه ای نیروگاه را به نصف کاهش می دهد. در آینده، فناوری‌های نوآورانه مانند سوخت هیدروژن و جذب کربن می‌توانند انتشار خالص این توربین‌های گازی را بیشتر کاهش دهند.

باید گفت در اقتصادهای نوظهور، انرژی های تجدیدپذیر جنبه ای کوتاه مدت از ترکیب انرژی هستند. ترکیه به بیش از ۱۰ گیگاوات (GW) ظرفیت انرژی بادی رسیده است. در هند، جایی که سرعت باد نسبتاً کم است، مرکز فناوری هند جنرال الکتریک در بنگلور یک توربین بادی ویژه ایجاد کرد که در مزارع بادی متعددی در سراسر کشور مستقر شده است.

اقتصادهای نوظهور از طریق مشارکت‌های دولتی-خصوصی با ترکیب رویکردها، فناوری‌ها و دیدگاه‌های مختلف به انتقال انرژی می‌پردازند

در بسیاری از بازارها، ترکیبی از راه حل های انرژی به برق رسانی و کربن زدایی طولانی مدت کمک می کند. تاکتیک‌ها برای رسیدن به این اهداف شامل بهبود شبکه و کاهش استفاده از دیزل ژنراتورها با گسترش دسترسی و بهره وری از دارایی های حرارتی و افزایش دارایی های تولید کننده انرژی های تجدیدپذیر است.

بنابراین در حالی که مصر توجه خود را به کربن زدایی و افزایش امنیت انرژی در اقتصادهای نوظهور جلب می کند، نکات اثباتی بسیاری در آفریقا و فراتر از آن وجود دارد که نشان دهنده اجرای هدف COP۲۷ است.

به‌عنوان محرکی برای کمک به اجرا و اقدام اقلیمی در اقتصادهای نوظهور، یکی دیگر از تحولات COP۲۷، نقش رو به رشد مشارکت عمومی-خصوصی بین سیاست‌گذاران و سهامداران شرکتها است. نقش فزاینده شرکت‌ها برای مشارکت در راه‌حل و مشارکت با دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی و سایر شرکت‌ها در بازارهای صنعتی و نوظهور، منجر به همکاری‌های بی‌سابقه‌ای می‌شود که برخی از آنها قبلاً تأثیر داشته‌اند

به‌عنوان محرکی برای کمک به اجرا و اقدام اقلیمی در اقتصادهای نوظهور، یکی دیگر از تحولات COP۲۷، نقش رو به رشد مشارکت عمومی-خصوصی بین سیاست‌گذاران و سهامداران شرکتها است. نقش فزاینده شرکت‌ها برای مشارکت در راه‌حل و مشارکت با دولت‌ها، سازمان‌های غیردولتی و سایر شرکت‌ها در بازارهای صنعتی و نوظهور، منجر به همکاری‌های بی‌سابقه‌ای می‌شود که برخی از آنها قبلاً تأثیر داشته‌اند.

پیگیری مشارکت‌های دولتی و خصوصی شاید مهم‌ترین جریان مخفی در COP۲۷ باشد، زیرا بسیاری از رهبران کشورها و شرکتها به طور یکسان برای اعلام جسورانه پروژه‌ها و ابتکارات گرد هم می‌آیند.

این مثال‌ها نشان می‌دهند که چگونه اقتصادهای نوظهور، از طریق مشارکت‌های دولتی-خصوصی و نکات اثبات ملموس، با ترکیب رویکردها، فناوری‌ها و دیدگاه‌های مختلف، به انتقال انرژی می‌پردازند.

علاوه بر این، آنها نشان می دهند که چگونه اقتصادهای نوظهور به طور استراتژیک برای ایجاد زیرساخت های مقاوم در برابر آب و هوا که دسترسی به انرژی را در همان زمان افزایش می دهد، قرار می گیرند. درس های آموخته شده از هر یک به اطلاع رسانی بسیاری از بحث ها و مذاکرات جاری در شرم الشیخ کمک می کند.

بسیار مهم است که چگونه مصر به درستی بر مشارکت و فراگیری و اقداماتی که در سراسر جهان انجام خواهد داد، تمرکز کرده است. مطمئنا این چشم انداز گسترده و واقعاً جهانی به تقویت پیشرفت پایدار به سمت اهداف مشترک آب و هوا و هدایت فعالیت های اجرایی جمعی در ماه ها و سال های آینده کمک می کند.

کد خبر: ۱۸۸٬۵۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha