۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
بازار آرام آهن

بازار آرام آهن

با نزدیک شدن به پایان این هفته اغلب بخش‌ها کاملا آرام بود و فعالیت بازار آهن و فولاد تقریبا به حاشیه رفت.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، با نزدیک شدن به پایان این هفته اغلب بخش‌ها کاملا آرام بود و فعالیت بازار آهن و فولاد تقریبا به حاشیه رفت. عمده مبادی فروش قیمت‌ روز آهن آلات را ثابت اعلام کردند و میزان معاملات هم در کمترین حالت بود.

بازار ارز نیز نوسانات اصلاحی محدودی داشت، به این صورت که دلار با توقف در کانال ۳۵ هزار تومانی کمی کاهش یافت و در پایان روز حدود ۳۵ هزار و ۶۲۰ تومان مبادله شد.

تحلیل روزانه قیمت آهن
روز گذشته قیمت میلگرد آجدار در اکثر کارخانه‌ها ثابت اعلام شد و چند کارخانه هم کاهش ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی داشتند. نبشی و ناودانی ایرانی و اروپایی هم در غالب مبادی فروش ثابت بود اما چند کارخانه هم افزایش ۱۰۰ تومانی داشتند.

قیمت ورق سیاه و انواع آن نیز عمدتا بدون تغییر بودند اما ورق سیاه فولاد مبارکه در برخی ضخامت‌ها نوسانات ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی داشت؛ همچنین قیمت روز ورق رنگی، روغنی و گالوانیزه هم در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شد.

تیرآهن شاخه‌ای در شمار زیادی از کارخانه‌ها ثابت بود اما تیرآهن ذوب آهن اصفهان در برخی سایزها افزایش ۱۰ الی ۲۰ هزار تومانی داشت و در برخی سایزها نیز با کاهش ۲۰ الی ۲۰۰ هزار تومانی همراه بود.

قیمت قوطی و پروفیل نیز مانند سایر محصولات فولادی بدون تغییر بود و تنها پایا اصفهان کاهشی بود؛ همچنین قیمت لوله گازی، داربستی و سایر لوله‌ها ثابت اعلام شدند.

گزارش‌ها از بورس کالای روز گذشته حاکی است که عرضه ۲۶۵ هزار تنی میلگرد تنها ۲۰ هزار تن معامله شد که رقمی معادل ۸ درصد است. هر کیلو نرخ میلگرد بورسی روز گذشته ۱۴ هزار و ۹۷۱ تومان معامله شد که بیانگر ثبات نرخ این محصول در مقایسه با آخرین عرضه بود.

همچنین براساس ابلاغیه بورس کالا از ۲۸ آبان خرید آهن اسفنجی محدود شده و تنها تولیدکنندگان شمش و تختال که وزارت صمت معرفی کرده باشد، امکان خرید این محصول را خواهند داشت.

گفتنی است محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران از احتمال قطعی گاز برخی صنایع خبر داد و اظهار کرد: اگر میزان مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری کنترل نشود، نیروگاه‌ها با کمبود و محدودیت گاز مواجه بوده و گاز صنایع نیز ممکن است قطع شود.

جولایی در ادامه بیان کرد: محدودیت مصرف صنایع فولادی و پتروشیمی جزو اولویت‌ها است و چنانچه با اجرای محدودیت در این بخش‌ها همچنان دچار کمبود انرژی باشیم، محدودیت در بخش‌های دیگر نیز با هماهنگی وزارت صمت اعمال خواهد شد.

وی همچنین افزود: اعمال و اجرای محدودیت‌ها به میزان مصرف خانگی و تجاری بستگی دارد، از آنجایی که احتمال دارد با کاهش دما در هفته آینده مواجه شویم، ممکن است مصرف گاز افزایش بیابد که در این صورت به‌ناچار محدودیت‌ها اعمال خواهد شد.

کد خبر: ۱۸۸٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha