۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
کاهش صید ماهیان کیلکا در دریای خزر

کاهش صید ماهیان کیلکا در دریای خزر

معاون امور صیادان سازمان شیلات ایران، از کاهش ۲۲ درصدی صید ماهی کیلکا در دریای خزر خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان شیلات ایران، رضا عباس پور نادری، هجوم گونه مهاجم در سال های گذشته به دریای خزر را علت کاهش صید ماهی کیلکا دانست. کاهش صید ماهیان کیلکا در دریای خزر

معاون امور صیادان سازمان شیلات ایران گفت: این مهاجم شانه دار با از بین بردن غذای اصلی ماهیان کیلکا موجب کاهش ذخایر این گونه ماهیان باارزش دریای خزر شده است.

او با اشاره به این که کیلکا ماهیان در اعماق بیش از ۴۰ متر صید می شوند، از خاصیت غذایی بسیار زیادی در مقایسه با سایر آبزیان حتی ماهیان استخوانی برخوردارند افزود به علت آگاهی نداشتن عموم از این امر، قیمت کیلکا همچنان پایین است و بیش از ۹۰ درصد کیلکای صید شده در دریای خزر تبدیل به پودرماهی می شود.

نادری با اشاره به این که می توان با فرآوری ماهیان کیلکا و ایجاد تنوع غذایی با استفاده از این محصول مشتریان بیشتری پیدا کرد گفت: در سال‌های اخیر تلاش تشکل‌های صیادی بر افزایش مصرف انسانی کیلکا ماهیان است تا سود بیشتری عاید صیادان شود.

وی با بیان این که براساس آمار از ابتدای فصل صید در سال جاری تا اوایل آبان ماه امسال، هفت هزار و ۹۴۷ تن کیلکا در استان‌های گیلان و مازندران صید شده است افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد که امیدواریم تا پایان سال جبران شود.

کد خبر: ۱۸۸٬۴۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha