۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷
خودکفایی در تولید باتری خودرو

خودکفایی در تولید باتری خودرو

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری و خدمات برق تخصصی خودرو گفت: در حال حاضر سالانه ۱۵ میلیون باتری خودرو در کشور تولید می‌شود که ۴ میلیون آن صادر و مابقی در داخل کشور استفاده می‌شود.

به گزارش بازار، حسین علی اکبری افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای داخلی سازی و تولید صددرصدی باتری خودرو صورت گرفت و اکنون نه تنها می‌توانیم نیاز داخل را در زمینه باطری خودرو تأمین کنیم بلکه صادرات هم داریم به نحوی که سالانه بیش از ۴ میلیون باطری به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر سالانه ۱۵ میلیون باتری خودرو در کشور تولید می‌شود که ۱۰ میلیون برای خودروهای در حال تردد و یک میلیون برای خودروهای تولیدی استفاده می‌شود.

اکبری با اشاره به ثبات قیمت باطری از ابتدای سال تاکنون، گفت: ابتدای سال در بخش عمده فروشی ۳.۵ درصد افزایش قیمت داشتیم و قیمت‌ها در بخش خرده فروشی ثابت ماند، این ثبات قیمت نیز تاکنون پایدار بوده است؛ اکنون فقط یک کارخانه بدون مجوز اقدام به افزایش ۱۱ درصدی قیمت‌ها کرده که در حال پیگیری این موضوع هستیم تا قیمت آن را به حالت قبل برگردانیم، چرا که قیمت مواد اولیه و سرب کاهش یافته و لزومی بر افزایش قیمت نیست.

کد خبر: ۱۸۸٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha