۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
به‌روزرسانی شرایط جذب سرمایه‌گذاری در بنادر
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر اعلام کرد

به‌روزرسانی شرایط جذب سرمایه‌گذاری در بنادر

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر، هم‌زمان با فعال شدن کریدور شمال - جنوب از به‌روزرسانی شرایط سرمایه‌گذاری در بنادر کشور با هدف تسهیل فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خبر داد.

به گزارش بازار، حسین یداللهی مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر گفت: کشورهای آسیای میانه مبدأ و مقصد کالاهای خاصی هستند که در منشور جدید مورد توجه هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر اضافه کرد: با تدوین منشور و بر اساس رویه جدید، عملاً واگذارهای به صورت شفاف از طریق سایت ستاد از طریق مزایده اعلام عمومی می‌شود.

وی توضیح داد: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرکز تخلیه و بارگیری کالاها این اراده را به خرج داده است تا با تسهیل شرایط سهم ترانزیت را افزایش دهد. در همین راستا مذاکرات رو به رشدی را با کشورهای آسیای میانه داشتیم تا بتوانیم از این امکانات استفاده کنیم.

یداللهی درباره اینکه آیا تسهیل سرمایه‌گذاری صرفاً برای کشور روسیه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: صرفاً روسیه مدنظر ما نیست؛ بلکه کشورهای حوزه آسیای میانه مدنظر است و از این جهت در حال بررسی و شکل‌گیری مجموعه‌ای مبادلات و تفاهم‌نامه‌ها هستیم.

یداللهی درباره میزان و اعتبار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه ترانزیت در بنادر کشور، گفت: امیدواریم طی ماه آینده بتوانیم قراردادهای منعقد شده را رونمایی کنیم. مدنظر داریم تا در روز حمل و نقل انعقاد قراردادها و مبادله تفاهم‌نامه‌ها را علنی کنیم.

کد خبر: ۱۸۸٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha