۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
عرضه تراکتور به کشاورزان سمنانی تسهیل شد | واگذاری فروش به نمایندگی‌ها
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

عرضه تراکتور به کشاورزان سمنانی تسهیل شد | واگذاری فروش به نمایندگی‌ها

سمنان- رضایی معاون جهاد کشاورزی استان سمنان از تسهیل شرایط اعطای تراکتور سهمیه‌ای در استان خبر داد و گفت: تراکتور از این پس توسط نمایندگی های فروش در استان فروخته می‌شود.

لطف الله رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره گلایه برخی کشاورزان استان سمنان درباره عدم تحویل تراکتور سهمیه‌ای برای مکانیزاسیون کشاورزی، ابراز کرد: روند اعطای تراکتور با گذشته تفاوت کرده و این تغییر روند نیز به دلیل تسهیل گری در امر مکانیزاسیون بوده است.

وی افزود: از اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تراکتورها به صورت سهمیه‌ای از سوی مدیریت جهاد شهرستان‌های استان سمنان توزیع می‌شد، تاکید کرد: حدود ۱۴ الی ۱۵ ماه است که این فرایند تغییر کرده و چهار نمایندگی رسمی تراکتور در استان سمنان مسئول این اقدام شده است.

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه تراکتورها با قیمت نقدی به صورت پیش‌فروشی و تحویل فوری در انواع مدل‌های مختلف موجود است و متقاضیان می‌توانند با حضور در نمایندگی‌ها، تراکتور خودشان را تحویل بگیرند، افزود: اصلاً نیازی به تشکیل پرونده یا مراجعه به مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی استان سمنان نیست.

نیازی به تشکیل پرونده یا مراجعه به مراکز خدمات و مدیریت جهاد کشاورزی استان سمنان نیست

رضایی افزود: نمایندگی‌های فروش تراکتورها در تعامل با جهاد کشاورزی، فهرست متقاضیان را به مراکز خدمات و یا مدیریت‌های شهرستان های جهاد کشاورزی ارسال می‌کنند و برای اهلیت نیز تنها یک گواهی اشتغال به کشاورزی نیاز است که متقاضیان می‌توانند آن را از صنف کشاورزان، اتاق اصناف کشاورزی یا مراکز جهاد کشاورزی دریافت کنند.

معاون جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت تراکتور بعد از ارائه گواهی اشتغال به کشاورزی از سوی مبادی ذکر شده، به نمایندگی مراجعه کرده و تراکتور خودشان را تحویل می‌گیرند، بیان کرد: روند اعطای تراکتورهای سهمیه استان به مراتب نسبت به قبل ساده تر شده است.

وی با بیان اینکه طی چهار سال اخیر به اندازه کافی و به مقدار بضاعت کشاورزی استان سمنان تراکتور وارد کرده‌ایم، ابراز داشت: این طرح با هدف ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی با تسهیل همراه شده است و امروز نیز تراکتور در مدل‌های مختلف به اندازه کافی وجود دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها، تراکتور خودشان را تحویل بگیرند.

به گزارش بازار، برخی کشاورزان استان سمنان از عدم اختصاص سهمیه تراکتورهای کشاورزی در استان گلایه‌هایی را بیان کردند.

کد خبر: ۱۸۸٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha