۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
گرانی ۵ برابر نهاده های دامی، مشکل عرضه دام سبک و سنگین در سال آینده را رقم می زند
نماینده مردم اسدآباد در مجلس:

گرانی ۵ برابر نهاده های دامی، مشکل عرضه دام سبک و سنگین در سال آینده را رقم می زند

نماینده مردم اسدآباد در مجلس یازدهم با بیان اینکه متاسفانه نهاده های دامی ۵ تا ۶ برابر گرانتر شده است، گفت: گرفتاری دامداران ممکن است سبب شود که سال آینده در تهیه دام های سبک و سنگین دچار مشکل شویم.

به گزارش بازار، کیومرث سرمدی واله در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان و دامداران به عنوان سرمایه های کشور در تامین امنیت غذایی و اشتغال نقش بسزایی دارند، اما دامداری در حال نابودی و کشاورزان گرفتار مسائل مختلفی هستند. ناتوانی دولت در تهیه سبد کود و کمبود و گرانی بیش از حد کود کشاورزان، از جمله موارد قابل تذکر است.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس یازدهم افزود: الگوی کشت با تاخیر ۵۰ روزه شروع شده و این موضوع تصمیم گیری را برای کشاورزان سخت کرده است. کشاورزی قراردادی نیز انجام نشده و حمایت از کشاورزان صورت نگرفته است. کشاورزان به دلیل کمبود آب با مسائل و مشکلات مختلفی مواجه هستند.

وی یادآور شد: دامداری نیز در حال نابودی است، متاسفانه نهاده های دامی ۵ تا ۶ برابر گرانتر شده است، گرفتاری دامداران ممکن است سبب شود که سال آینده در تهیه دام های سبک و سنگین دچار مشکل شویم.

سرمدی با اشاره به تونل گردنه اسدآباد در تذکری گفت: این تونل در مسیر بزرگراه کربلاست که با احداث آن شاهد کاهش صددرصدی تصادفات، مصرف بنزین، مسیر و استهلاک خودروها خواهیم بود. از رئیس سازمان برنامه و بودجه می خواهیم که دستور صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ در ارتباط با این موضوع را بدهند.

وی در تذکری خطاب به وزیر کشور افزود: شهرهای کوچک از جمله پالیز اسدآباد مشکلاتی در حوزه شهرداری دارد، از جمله کمبود ساختمان، وسایط حمل و نقل، کمبود منابع برای احداث معابر و مخاطرات بهداشتی و امنیتی که این نقایص مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

کد خبر: ۱۸۸٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha