۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰
نمایشگاه بزرگ صنایع دستی سمنان با ۱۲۵ غرفه آغاز به‌کار کرد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نمایشگاه بزرگ صنایع دستی سمنان با ۱۲۵ غرفه آغاز به‌کار کرد

سمنان- کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان از آغاز به کار نمایشگاه بزرگ صنایع دستی سمنان با حضور هشت استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه ۱۲۵ غرفه دارد.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه هنرمندان صنایع دستی از هفت استان کشور در سمنان گردهم آمده‌اند، گفت: سالن غدیر سمنان از بیست و پنجم آبان ماه سال جاری میزبان رویداد بزرگ نمایشگاه صنایع دستی با ۱۲۵ غرفه است.

وی با بیان اینکه هفت استان بعلاوه سمنان، استان های شرکت کننده در این نمایشگاه صنایع دستی را تشکیل می دهند، افزود: در کنار استان هایی مانند خراسان شمالی، قم، قزوین و ... شهرستان های استان سمنان نیز هر کدام در این نمایشگاه غرفه دارند .

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه ۱۰۰ هنرمند در رشته‌های مختلف مانند چوب، چرم، مصنوعات، ظروف، سفال، بافنده‌ها و .. تولیدات صنایع دستی را به نمایش گذاشته‌اند، تاکید کرد: برپایی سیاه چادرها و آشنایی با رسوم و آداب استان سمنان از بخش های جانبی این نمایشگاه است.

۱۰۰ هنرمند در رشته های مختلف مانند چوب، چرم، مصنوعات، ظروف، سفال، بافنده ها و .. تولیدات صنایع دستی را به نمایش گذاشته‌اند

کرم زاده با بیان اینکه در کنار این نمایشگاه صنایع دستی سعی شده تا غذاهای محلی، انواع نان های محلی، آش ها، بازی های محلی و بومی استان سمنان و ... به نمایش گذاشته شود، گفت: نمایشگاه فرصت خوبی برای شناساندن ظرفیت های صنایع دستی استان سمنان است.

وی با بیان اینکه سیاه چادرهای عشایری در فضای باز غذا نیز طبخ می کنند، گفت: غرفه ها کاملاً تجهیز شده و شاهد برگزاری مراسم افتتاحیه بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه نمایشگاه بزرگ صنایع دستی با حضور هشت استان همه روزه از ساعت ۱۵ الی ۲۲ میزبان مردم در سالن غدیر سمنان خواهد بود، گفت: نمایشگاه بزرگ صنایع دستی استان سمنان به مدت چهار روز به روی علاقمندان گشوده است.

کرم زاده با بیان اینکه شب های فرهنگی شامل موسیقی، شعرخوانی، آداب و رسوم و ... از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه است، ابراز کرد: این نمایشگاه تخفیف های بسیار خوبی را هم برای عرضه صنایع دستی دارد تا مردم بتوانند از این دست ساخت ها، استفاده کنند.

کد خبر: ۱۸۸٬۱۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha