۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
علاقه ونزوئلا به شرکت‌های فنی مهندسی ایرانی
معاون سازمان توسعه تجارت اعلام کرد

علاقه ونزوئلا به شرکت‌های فنی مهندسی ایرانی

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: حوزه خدمات فنی مهندسی مانند حوزه پالایشگاهی و هوانوردی علاقه طرف ونزوئلایی برای تهاتر است که خوشبختانه شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی اقبال خوبی در این کشور دارند.

به گزارش بازار، سید احمدرضا اعلایی طباطبایی، معاون سازمان توسعه تجارت، در مصاحبه با تحریریه تجارت خارجی گفت: سابقه همکاری ایران و ونزوئلا به خصوص عملکرد دولت در دو سال اخیر در زمینه‌های اقتصادی و تجاری افزایش یافته است. بیشترین حضورمان در ونزوئلا به دلیل فاصله از طریق فعالیت شرکت‌های خصوصی است، که خوشبختانه شرکت‌هایی وارد شده در بازار ونزوئلا شرکت‌های خوشنامی هستند.

اعلایی درباره آمار حدود ۴۰ میلیون دلار ایران و ونزوئلا افزود: عدد رسمی آمار به دلایل متعدد با واقعیت‌ها فاصله دارد، ولی من می‌توانم این ادعا را بکنم که این عددی نباید ملاک قرار بگیرد. حجم تجارت مان بیشتر از عدد رسمی است.

وی بیان کرد: با آنکه تجارت دو کشور با شرایط آرمانی فاصله دارد، ولی شیب عملکردی سال‌های اخیر، شیب قابل قبولی است. تجارت دو کشور در چهار سال گذشته از ۵۰ میلیون دلار به ۶۰۰ میلون دلار رسیده است.

معاون سازمان توسعه تجارت با اشاره به مشکلات پیش روی شرکت‌های ایرانی در ونزوئلا گفت: مشکلاتی برای پروژه‌هایی که در ونزوئلا فعالیت کرده اند، بوجود آمده که آن هم به دلیل شرایطی تحریمی دو کشور است. بیشتر این مشکل از طرف ونزوئلایی که نمی‌توانند ایفای تعهدات مالی را انجام بدهند. این مشکل تقریباً از ۶ تا ۷ سال اخیر یا حتی بعضی از پروژه‌ها شاید قدیمی‌تر بوجود آمده است.

معاون سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود:. یکی از ساز و کارهایی که میتواند بخشی از مشکلات تجارت را حل کند تهاتر است، که در دستور جلسات نهمین کمیسیون همکاری ایران و ونزوئلا قرار داده شد.

اعلایی گفت: حوزه خدمات فنی مهندسی مانند حوزه پالایشگاهی و هوانوردی علاقه طرف ونزوئلایی برای تهاتر است که خوشبختانه شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی اقبال خوبی در این کشور دارند.

کد خبر: ۱۸۸٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha