۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
نیمی از کشت پاییزه مازندران مکانیزه است| پرواز ۷۰ پهباد
در گفتگو با بازار؛

نیمی از کشت پاییزه مازندران مکانیزه است| پرواز ۷۰ پهباد

قائمشهر- نادری، رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد مازندران با اشاره به وجود سه هزار و ۸۰۰ دستگاه نشاکار در استان گفت: ۵۰ درصد کشت پاییزه مکانیزه انجام می‌شود.

بهمن نادری در حاشیه افتتاح نمایشگاه تخصصی ماشین آلات و ادوات کشاورزی و باغبانی و تجهیزات گلخانه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: استان مازندران با برگزاری نمایشگاه های مختلف کشاورزی برای توسعه مکانیزاسیون قدمهای بسیار خوبی برداشته است.

وی افزود: مازندران در سال های اخیر از تسهیلات بسیار خوبی برای توسعه مکانیزاسیون برخوردار شده است.

نادری با بیان اینکه ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی برنج کاری به شکل مکانیزاسیون انجام می‌شود، عنوان کرد: ۳۸۰۰ دستگاه انواع نشاکار در مازندران مورد استفاده قرار می گیرند.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد مازندران افزود: ۵۰-درصد از اراضی پاییزه کشاورزی بصورت مکانیزاسیون کشت می شوند. نادری تأکیدکرد: رویکرد ما در اراضی کشاورزی برای جهش تولید است تا بتوانیم کشاورزی حفاظتی را توسعه بدهیم.

وی از اعطای ۲٠٠میلیارد تومان تسهیلات کشاورری خبر داد و گفت: ۳۰ درصد آن جذب شده و امیدواریم مابقی آن تا پایان سال جذب شود.

نادری با اشاره به اینکه ۹۵ درصد از برداشت برنج مازندران به شکل مکانیزه است، ییان کرد: مازندران تعداد بهره‌بردار زیادی دارد که افزایش ضریب مکانیزاسیون در آن ضروری است.ن

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه کشاورزی جهاد مازندران از اختصاص ۷۰ پهباد درامور کشاورزی خبر داد و عنوان کرد: مازندران در این خصوص رتبه اول و دوم را داراست.

کد خبر: ۱۸۸٬۱۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha