۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
طرح جهش تولید در ۳۲۰ هزار هکتار اراضی دیم اردبیل اجرا می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

طرح جهش تولید در ۳۲۰ هزار هکتار اراضی دیم اردبیل اجرا می‌شود

اردبیل- تقی زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در سال زراعی جاری طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان در ۳۲۰ هزار هکتار اجرایی و عملیاتی می‌شود.

نادر تقی زاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از سال گذشته و با اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیم، شاهد افزایش ظرفیت تولید هستیم که در سال زراعی گذشته برای اولین بار ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت محصولات متنوع رفت.

وی از همکاری ستاد اجرایی حضرت امام خمینی (ره) در اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: طرح جهش تولید در دیم‌زارها با حمایت و پشتیبانی های همه‌جانبه از زارعین انجام می شود و ما بر پایه تعهد کشاورزان، شاهد ۲۰ درصد رشد راندمان در تولید هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ارائه خدمات متنوع به کشاورزان در قالب این طرح خبر داد و تصریح کرد: در کنار تأمین بذر، کود و سموم مورد نیاز، ارائه مشاوره‌های رایگان و حتی تأمین تسهیلات مورد نیاز برای تأمین ادوات کشاورزی نیز در حال انجام است.

تقی زاده افزود: در قالب پوشش بیمه‌ای نیز از کشاورزان دیم‌کار حمایت‌های لازم انجام می شود تا حوادث ناشی از خشکسالی و یا سایر حوادث قهری به تولیدات در این بخش صدمه وارد نکند.

وی استقبال کشاورزان را در مناطق شمالی و جنوبی استان از اجرای این طرح مطلوب و مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد: ۲۶ هزار کشاورز دیم‌کار در سال زراعی گذشته تحت حمایت قرار گرفتند و ما در یک‌هزار و ۱۵۰ روستا با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام موفق شدیم این طرح را اجرایی کنیم.

تقی زاده از عقد قرارداد با کشاورزان دیم‌کار در سال زراعی جدید خبر داد و خاطرنشان کرد: کمک‌های بلاعوضی که در قالب این طرح از دیم‌کاران انجام شده بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: همچنان فرصت جلب مشارکت دیم‌کاران استان در قالب این طرح وجود دارد و ما بعد از عقد قرارداد و اطلاع‌رسانی از مزایای این طرح، سعی می کنیم مشاوره‌های کارشناسی و فنی را نیز به زارعین انجام دهیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با اجرای این طرح در سال زراعی جاری نه تنها افزایش تولید بلکه بستر و زمینه ارتقای توانمندی تولید زارعین در ابعاد مختلف نیز فراهم آید.

کد خبر: ۱۸۸٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha