۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
۱۰۰ هزار تاکسی هنوز دوگانه سوز نشده است
قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی:

۱۰۰ هزار تاکسی هنوز دوگانه سوز نشده است

قاسمی، قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور بنزین سوز است که باید به دوگانه سوز تبدیل شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، «حمید قاسمی ده چشمه» گفت: با توجه به استقبال متقاضیان و مالکان خودروهای عمومی از سامانه قبلی (سامانه اطلاعات جامع خودروهای گازسوز کشور) و نظر به این که مدیریت کاملی بر روند عملیات تبدیل و پاسخگویی به تقاضاهای مصرف کنندگان و صاحبان خودرو صورت گیردثبت نام این افراد در سامانه جدید به آدرس GCR.NIOPDC.IR که در دامنه شرکت ملی پخش فرآورده‌های ملی تهیه شده پیگیری خواهد شد.

وی اظهارداشت: از آنجا که سامانه جدید به زیرساخت ‌های اطلاعاتی مثل ثبت احوال، شاهکار و غیره متصل است صاحبان خودرو می‌توانند با در اختیار داشتن شماره ملی و شماره تلفن همراه خود که متعلق به مالک خودرو باشد به این سامانه مراجعه و مراحل ثبت نام خود را پیگیری کنند.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده ‌های نفتی با بیان اینکه سامانه مزبور به کارگاه های تبدیل و دوگانه سوز کردن خودروها متصل شده است، گفت: بدین ترتیب افراد پس از ثبت نام پیامکی را دریافت می ‌کنند که به ترتیب زمان و محل سکونت مالکان خودرو عملیات فراخوان و تبدیل انجام خواهد شد.

وی در ادامه استفاده خودروهای عمومی از این خدمات را رایگان اعلام کرد و افزود: براساس مصوبه شورای عالی اقتصاد دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی شامل وانت های سبک و سنگین، تاکسی‌ها و مسافربرهای شخصی صد در صد رایگان بوده و هیچ هزینه‌ ای برای مالکان خودرو در بر نخواهد داشت.

قاسمی ده چشمه تصریح کرد: جدا از این سند خودروها نیز به دوگانه سوز تبدیل می شود که حدود ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان ارزش افزوده برای آنان در این بازار دارد.

وی ادامه داد: دوگانه سوز کردن خودروها علاوه بر تاثیری که بر اقتصاد خانوارها دارد ارزش خودروها را نیز افزایش می دهد.

قائم مقام شرکت ملی پخش فرآورده‌ های نفتی به مالکان خودروهای عمومی توصیه کرد که از شرایط پیش آمده نهایت استفاده را ببرند.

کد خبر: ۱۸٬۸۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha