۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
۱۰ هزار تن انواع آبزیان در کردستان روانه بازار شد
مدیرشیلات و امور آبزیان جهادکشاورزی کردستان:

۱۰ هزار تن انواع آبزیان در کردستان روانه بازار شد

کردستان - مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان گفت: ۱۰ هزار و ۳۰ تن انواع آبزیان تولید شده در منابع آبی استان طی سال گذشته صید و روانه بازار شد.

حمید حسین‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: چهار هزار و ۱۰۰ تن ماهی قزل آلا، پنج هزار و ۹۳۰ تن انواع ماهیان گرمابی و بومی از منابع آبی استان اعم از دریاچه‌های پشت سدها، آب‌بندها و رودخانه ها سال گذشته صید و روانه بازار شد.

وی اضافه کرد: سه هزار و ۸۱۵ قطعه بچه ماهی قزل آلا و یک هزار و ۳۴۰ قطعه انواع ماهیان زینتی در مراکز تکثیر و پرورش استان تولید شد.

مدیرشیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی کردستان با اشاره به اینکه این میزان ماهی در ۲۳۵ واحد تولیدی استان تولید شده است، گفت: افزایش چهار هزارتن به تولید مذکور از جمله برنامه‌های میان مدت سازمان است که در صورت تحقق آن زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر فراهم می‌شود.

حسین‌پور از دیگر برنامه‌های شیلات، توسعه و پرورش سایر آبزیان ذکر کرد و اظهار داشت: عدم تخصیص آب، جلوگیری از رهاسازی آبزیان در اکثر سدها، کاهش اعتبارات تملکی و عدم همکاری مناسب برخی سازمان‌ها از عوامل اساسی موانع توسعه این صنعت در استان است.

کد خبر: ۱۸٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha