۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
تحقق کامل برنامه‌های واحد بازرسی فنی شرکت گاز همدان
مدیرعامل شرکت گاز همدان اعلام کرد:

تحقق کامل برنامه‌های واحد بازرسی فنی شرکت گاز همدان

همدان - مدیرعامل شرکت گاز همدان از تحقق کامل برنامه‌های واحد بازرسی فنی شرکت گاز استان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان، محمدصادق محبی‌نظر اظهار کرد: در راستای بهره‌برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک‌ها، اجتناب از بروز حوادث و تطابق فعالیت‌ها با استاندارد و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز، فرایند نشت یابی تحت عنوان (LDAR) Leak Detection & REPAIR به صورت مستمر در تمام خطوط و ایستگاه‌های گازدار شرکت گاز استان انجام می‌شود.

وی گفت: عملیات نشت‌یابی با طرح برنامه‌ای مدون و به منظور حفظ ایمنی و اجتناب از بروز حوادث، حفاظت از سرمایه‌های موجود و تحقق گازرسانی پایدار، به صورت پیمایشی و توسط دستگاه‌های نشت‌یاب FID یا لیزری انجام می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز همدان با تاکید بر گستردگی شبکه توزیع، تغذیه و ایستگاه‌های تقلیل فشار و CPS استان از تحقق کامل برنامه‌های واحد بازرسی فنی در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: نشت‌یابی ۶۸۵۰ کیلومتر شبکه‌های توزیع و تغذیه، ۲۴۶ هزار و ۱۸۰ مورد انشعابات و یک‌هزار و ۳۷۵ مورد ایستگاه‌های تقلیل فشار انجام شده است.

وی گفت: در این مدت ۲۷۲ مورد نشت زیرزمینی کشف شده که ۲۳۷ مورد از آن را رفع کردیم و مابقی طی انجام برنامه‌ریزی مدون و دقیق در حال رفع است.

محبی‌نظر با تبیین جایگاه و حساسیت امر بازرسی فنی در شرکت‌های گاز افزود: بازدیدهای دوره‌ای، ضخامت‌سنجی، کنترل حریم خطر و تجهیزات برقی ایستگاه‌ها، سیستم‌های ارتینگ، کنترل کارائی بسترهای آندی ایستگاه‌های تقلیل فشار شامل CGS ، TBS ، MRS ، RS و MS و ایستگاه‌های حفاظت کاتدی CPS به تعداد ۱۷۶۸ مورد انجام شده است.

وی گفت: بررسی پوشش خطوط مدفون با استفاده از دستگاه‌های ایرادیاب پوشش (DCVG & PCM) به مقدار ۱۷۳ کیلومتر مطابق برنامه زمانبندی (Time Schedule ) از دیگر اقدامات واحد بازرسی فنی طی شش ماهه اول سال جاری بوده است.

کد خبر: ۱۸۸٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمدیان IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۳
      0 0
      کاش جناب مدیر عامل امار نشتهای سالهای۸۳تا۹۲روچک کنید تا ببینید نیروهای با تجربه که به ناحق اخراج شدن چند برابر الان بوده