۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کسبه ۵۰میلیارد تومان برای مقابله با کرونا کمک کردند
رئیس بسیج اصناف کشور:

کسبه ۵۰میلیارد تومان برای مقابله با کرونا کمک کردند

حسن پور، رئیس بسیج اصناف کشور گفت: رده های بسیج اصناف سراسر کشور بالغ بر ۱۷۱ هزار بسته معیشتی با ارزش ۵۰ میلیارد تومان تا امروز بسته بندی و توزیع کردند که نمونه کوچکی از اقدامات مردمی است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، غلامرضا حسنپور با قدردانی از اصناف کشور که با وجود ضرر و زیان در دوران کرونا، در صف اول کمک مومنانه قرار گرفتند، گفت: گوشه ای از دریای محبت کسبه را در مسجد بازار شاهد بودیم.

وی ادامه داد: رده های بسیج اصناف سراسر کشور بالغ بر ۱۷۱ هزار بسته معیشتی با ارزش ۵۰ میلیارد تومان تا امروز بسته بندی و توزیع کردند که نمونه کوچکی از اقدامات مردمی بود.

به گفته حسنپور همیاری با کسبه متضرر نیز اتفاق افتاده تا خود مردم این بار بر زمین مانده را بردارند.

در ادامه این بحث که به همدلی و مشارکت مردم نیکوکار کشور در حوزه کرونا اختصاص یافت، حسین جعفری، روانشناس در رابطه با نقش حق الناس در زندگی مردم اظهار کرد: حق الناس از دیدگاه روانشناسی روحی و مالی است.

وی حق الناس مالی را نیازمند اقداماتی برای جبران دانست و افزود: در حوزه روانشناسی، آنچه باعث تغییر در رفتار روحی افراد می شود، حق الناس شناخته می شود.

جعفری ادامه داد: اگر کسی باعث کاهش یا تخریب ارتباط و روابط عاطفی و روحی و روانی میان افراد شود، نوعی حق الناس شناخته می شود.

وی به مخاطره افتادن آبروی افراد را مصداق بارز حق الناس خواند و تصریح کرد: ایجاد استرس و اضطراب خود نوعی حق الناس است.

جعفری تهدید، ارعاب و حتی اقداماتی اشتباه در شرایط کرونایی را حق الناس دانست. نظیر بلند صحبت کردن یا عطسه و سرفه ی بلند تر از استاندارد و این حق الناس قابل بخشش نیست.

کد خبر: ۱۸٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha